Goedemiddag, Gister heb ik een trap gehad tegen de zijkant van mijn buik wel bij mn baarmoeder. Mijn dochter en haar vriendinnetje waren nogal wild en ik zat op de bank. De vk heeft even het hartje geluisterd en dat was goed. Ze zei dat ik 24 uur moet letten op buikpijn bloed of vruchtwater verlies. Al verwacht ze niet dat dat zou gebeuren. Ik voel de baby goed. Maar ik ben zo bang dat ik vruchtwater verlies en het niet merk. Ik verlies namelijk heel veel water dunne afscheiding. Moet 2x per dag sowieso al een schone onderbroek aan. Hoe kan ik dit überhaupt herkennen? Ben bang dat er iets mis gaat. Is het sowieso mogelijk dat door zoiets een vliesscheur ontstaat? Het was een vk in opleiding. Wel een leuke en goede volgens mij. Maar het heeft me een beetje bezorgd gemaakt. Alvast bedankt
Goedenavond, de kans dat hierdoor u je vliezen breken is echt heel klein. Vaak merk je dat je vliezen gebroken zijn als je in een keer veel vocht verliest of elke keer kleine scheutjes. Vruchtwater ruikt heel zoet. Het ruikt heel anders dan urine en afscheiding. Het is een weeïge lucht, dus vaak herken je wel dat je vliezen gebroken zijn. Gelukkig beweegt de baby goed en probeer je niet teveel zorgen te maken hierover. Succes! Groetjes Monique