Hallo, ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor controle bij de klinisch verloskundige en een groeiecho. En we zijn nogal geschrokken. 4 weken geleden hadden we ook een groeiecho en toen liep onze kleine meid 2 weken voor op groei. Vanmorgen dus weer een echo en tot onze schrik liep onze kleine meid nu al ruim 5 weken voor op groei (buikomvang), ruim 4 weken (beenomvang) en ruim 3 weken (hoofdomvang).... we krijgen dus een grote baby waarschijnlijk die nu al ruim 6 pond weegt. Wat ik me nu afvroeg is om er bij een bepaalde schattig van de grootte van de baby altijd wordt ingeleid? Ook ben ik benieuwd of er statistisch meer grote baby's worden geboren al tussen de 37-40 weken, of dat ze toch meestal gewoon blijven zitten tot 40 weken. Heb een beetje "angst" om haar er niet uit te krijgen.... hoewel er geen ene is blijven zitten....
hoi grotere baby's worden niet per definitie eerder geboren. Je hebt statistisch gezien de meeste kans tussen week 40 en week 41 bij een eerste kindje. Als je kindje hard blijft groeien zal er misschien eerder ingeleid worden, maar waarschijnlijk niet voor 40 weken. Mirjam