Dat stomme jojo effect :(

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.052
    113
    Nederland
    Pffffff ik zit er helemaal doorheen.
    Op vakantie was ik ruim 2 kilo aangekomen dus nu moet ik nog 8 kilo afvallen. Ik volg geen dieet, maar eet gevarieerd, 3 hoofdmaaltijden en 2 gezonde tussendoortjes. Ik snoep nooit, ik haat snoep. In het weekend afentoe lekkere hapjes zoals kaas, komkommer worst etc. Maar ook dat komt zelden voor. Eerste week viel ik een halve kilo af, afgelopen week totaal 1 kilo en vanmorgen zat alles er weer aan.:x

Het is echt hopeloos! Word er zo moe van.. Ik heb geen flauw idee wat ik fout doe. :(

Nu wil ik beginnen met weight watchers of met shakes.
    Ik heb een "gezond" bmi van 23,8 maar zit niet lekker in mijn vel.

Welke raden jullie aan en waarom? Of misschien andere tips?

Was vanmiddag zo kwaad op mezelf dat ik een lekker broodje bij de bakker heb gekocht;)

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dat laatste zou ik dan maar even niet doen :D
    Nee haha, jezelf trakteren moet heel af en toe kunnen. Het moet wel leuk blijven!

Trouwens, ik zou willen dat ik jouw BMI had, zou volgens mijn diëtist een stuk gezonder zijn. Ik zit nu op 30,3 geloof ik.

Volgens mij is er niet veel mis met je eetpatroon....zit het ;m niet in de beweging?

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    de tip is gevarieerd eten en bewegen
    ik volg ook niet echt een dieet maar eet 3 x per dag ene keer brood als ontbijt en crackers als lunch soms omgekeerd om 1 x per week alleen crackers of brood altijd met mager beleg en in weekend met zoet 1 x
    doe dan kaas met komkommer of kipfilet met tomaat
    of ik neem een bakje kwark met fruit en veel water en thee ben afgelopen week 2,5 kg afgevallen door dit en heb absoluut geen honger

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Sport je ook?

5. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Goed blijven bewegen, en zoals hier boven staat gevarieerd en gezond eten. Ga vooral niet diëten. Daar wordt t jojo effect alleen maar erger van!!! Al is ww nog niet zo erg. Das meer een vorm van gezond eten dan echt een dieet...

Je moet je ook niet zo focussen op je gewicht. Het is gewoon onmogelijk om er in 1 dag een kilo aan gewicht bij te eten. Die kilo zit m in net wat meer vocht vasthouden, of wat meer inhoud in je darmen oid. Sta max 1 keer per week op de weegschaal. En focus meer op de centimeters die er af gaan.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.052
    113
    Nederland
    Ben sinds januari gestopt met sporten. Afentoe stap ik thuis eens op de crosstrainer of doe ik bootcamp, maar dat is afhankelijk van mijn schoonzus of zij wel of niet kan. ;)

Betaal nog steeds voor de sportschool dus wil wel weer heen gaan.

Op mijn werk loop ren vlieg ik de hele dag, zo'n 20 a 30 uur per week dus ik "beweeg" wel iets:p

7. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik had precies hetzelfde toen ik was begonnen met afvallen (2-3 maanden geleden). De eerste 2 weken viel ik in totaal 2,5 kilo af, de week erna zat het er allemaal weer aan!:$ Terwijl ik ook gewoon goed gezond at en veel sportte. Ik wist niet wat ik fout gedaan had. Maar het blijkt normaal, volgens mijn dietist. De eerste kilo's zijn sowieso veel vocht, dus eigenlijk tellen die niet. Je lichaam schrikt er een beetje van als je ineens een paar kilo (vocht) afvalt en daarom komt het er weer aan. Geen nood! Want daarna begin je gewoon weer af te vallen, alleen niet zo snel als in de eerste paar weken. Reken erop dat je uiteindelijk (wanneer je lichaam eraan gewend is) niet meer dan een halve kilo per week kwijt zult raken (en dat is eigenlijk al een beetje te veel). Dus: gewoon volhouden meid! Gezond eten, zoals je al doet (heel goed gedaan!) en veel bewegen. Dan komt het vanzelf goed:)

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zou gaan sporten. Goed eten lekker sporten moet jij eens zien wat er gebeurt

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.052
    113
    Nederland
    Zou 2 dagen per week genoeg zijn? Mijn vriend sport 4 keer per week, soms 3 dus als hij thuis is zou ik heen kunnen gaan..

En wat voor sport oefeningen raad je aan? Voor ik stopte deed ik vooral cardio en buikspier oefeningen..

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

Je vriend sport 4 keeer per week. Kan hij je niet helpen dan?

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.052
    113
    Nederland
    Nee zitten bij verschillende sportschool, en hij heeft een speciaal trainingsschema door iemand laten maken. Zoveel verstand heeft ie er niet van:D

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

zou gewoon een goede balans tussen krachttraining en cardiotraining vinden. En neem aan dat er ook mensen in de sportschool lopen die je daar mee kunnen helpen? in ieder geval een opzetje mee te geven.

Deel Deze Pagina