Wij kunnen volgend jaar een mooie camper van iemand gebruiken en het lijkt ons heel leuk om daar een paar weken mee naar zuid europa (Italie, Frankrijk of Spanje) te gaan. Ik vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Het wordt voor ons de eerste keer.
Leuk hoor, een camper is een heerlijk vakantievoertuig. Het enige nadeel van de combi camper/kleine kinderen is dat ze neit zo geschikt zijn om lang mee op 1 plek te blijven staan. Als je even boodschappen gaat doen, moet je heel je hebben en houwen weer goed opruimen, want tja, alles moet mee. Voor rondreizen en elke dag/2 dagen verder trekken is het ideaal. Wij zijn aan het sparen en willen over een paar jaar ook een camper kopen en dan lekker door Scandinaviƫ gaan trekken. Je kunt met een camper ook overnachten op zogenoemde camperparkeerplaatsen. Dat zijn speciale parkeerplaatsen voor campers, met stroom, vuilwaterafvoer etc. en dat kost dan meestal maar 5-10 euro per nacht, dus veel goedkoper dan campings. Verder heb je dan ook geen voorzieiningen, natuurlijk, maar die heb je met een camper ook niet nodig, want douche, toilet, eigen accu etc heb je meestal toch wel aan boord. Vooral in Frankrijk zijn hiervoor veel mogelijkheden, weet ik van mijn ouders die al jarenlang een camper hebben.