Spoed: opleiding op cv weglaten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb een hbo en wo diploma. Vacatures op wo niveau word ik niet voor aangenomen wegens gebrek aan werkervaring, vacatures op mbo of hbo niveau niet ondat ik overgekwalificeerd ben.
    Nu zie ik een leuke vacature op mbo+ niveau, mijn hbo opleiding sluit daar exact op aan. Zal ik mijn wo opleiding van mijn cv weglaten of is dat een heel slecht idee? Ik heb altijd gewerkt dus een gat in mijn cv krijg ik er niet van.

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja. Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit was helaas de enige manier om aan een baan te komen.

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Oei, lastig.
    Ik houd van eerlijkheid...maar snap het probleem!
    Kun je er niet aan linken in je brief? Is het toevallig een praktische baan? Dat je iets schrijft in de geest van 'Na het volgen van een studie in het WO, kwam ik tot de ontdekking dat het toch de praktijk is die mij trekt??'

4. Marieke1983

Tried but failed, helaas :(

5. Bri

Bri Niet meer actief

Als je zelf het gevoel hebt dat die extra bagage eerder ballast is bij deze sollicitatie dan dat je er iets aan hebt, mag je het gerust weglaten. Het is niet alsof je iets nadeligs verzwijgt, je laat gewoon iets weg wat blijkbaar zo irrelevant is dat het geen toegevoegde waarde heeft.

Succes, hopelijk heb je deze keer meer geluk!

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Dan liet ik het geloof ik maar weg...

7. Marieke1983

Oke dank jullie, ik laat het weg :)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het weglaten. Veel succes met solliciteren!

9. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

In een CV hoef je alleen relevante opleidingen te zetten.. Als jij dus van mening bent dat die niet relevant is, laat je m gewoon weg.... heeft niks met eerlijkheid te maken...

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik pas mijn CV ook altijd naar relevantie aan. Meestal in een 2de gesprek neem je je diploma's mee. Maar dan zien zeje al zitten, anders zat je niet op een 2de gesprek.

Succes!

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    weglaten lijkt mij geen probleem, andersom uiteraard wel.
    succes!

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hmmmzz.

Ik zou persoonlijk de opleiding niet weg laten in je cv en de brief zo opstellen dat je de werkgever een stap voor bent in dat opzicht.
    Dan zijn ze op de hoogte van je niveau (dus mooi meegenomen), maar dan hoeven ze niet bang te zijn dat je het na een half jaar voor gezien houdt daardoor.

13. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Da's inderdaad een lastige.
    Als je al hebt geprobeerd het in een brief toe te lichten en dat niet heeft gewerkt, dan zou ik het denk ik ook weglaten op je cv. Dan kan je het altijd nog in het gesprek naar voren laten komen. Maar dan ben je in ieder geval inmiddels al op gesprek uitgenodigd en mondeling is het altijd prettiger om dat soort dingen toe te lichten dan schriftelijk.
    Succes in ieder geval met je sollicitatie!

Deel Deze Pagina