Veel 's ochtends slapen, weinig 's avonds

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffertje83, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu 4 maanden. Ze krijgt borstvoeding, 5x per dag. De eerste voeding 's ochtends is tussen 6u en 7u. Daar wordt ze voor wakker. De laatste voeding doen we ongeveer om 22u. Daarna gaat ze slapen. Ze slaapt meestal door, moet er heel soms eens uit voor haar speen, maar niet voor een voeding. Overdag doet ze meestal 3 slaapjes. 's Avonds is ze vaak wakker. We proberen haar ongeveer om 20u wel in bed te leggen. Soms slaapt ze dan een uurtje en wordt dan weer wakker. Soms wil ze niet. 's Ochtends na de voeding van 6 of 7u leg ik haar terug en dan slaapt ze zo nog wel 2u door. Vanochtend kreeg ze om 7u15 voeding en nu slaapt ze nog. Is dat normaal dat baby's 's ochtends meer slapen dan 's avonds?

Ik denk dan.. kan ze die uurtjes niet beter 's avonds maken? Dan kan ze misschien ook wat vroeger de avondvoeding krijgen, want die laatste voeding zal steeds vroeger kunnen toch? (en uiteindelijk eraf)
    Hoe is dat bij jullie baby's?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat verschilt per kindje. Maar waarom wil je haar om 8 uur in bed hebben, dat snap ik niet?
    Heel veel kindjes zijn juist savonds wakker. Onze dochter ligt er nu altijd om 20.00 uur in maar dat is pas sinds ze een maand of 10-11 is denk ik.
    De eerste maanden ging ze ook altijd pas 's avonds laat naar bed. Juist gezellig toch?

3. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil haar niet perse om 20u in bed hebben hoor. Maar meestal wordt ze dan weer even moe en doet ze nog een kort slaapje. Daarna is ze weer even wakker tot de avondfles.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat is toch prima? Ze is nog zo klein. 12 uur slapen komt vanzelf wel, dat doet onze dochter nu nog niet. ;)

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier precies zo hoor! savonds wakker, de rest van de dag veel slapen. Vind het wel lekker, zo heb ik overdag meer tijd voor daniel:)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vond het ook erg leuk voor papa. Die werkt overdag, en als ie thuis kwam was ze lekker de hele avond wakker. Papa kan dat nu nog wel eens missen! ;) Lekker van genieten.

7. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok! Ik lees namelijk dat sommige baby's na 5 maand de laatste fles (evt met pap) om 20u krijgen en daarna slapen... Dat zie ik onze meid nog niet doen, vandaar.. ;)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hoor, is ook echt per kindje verschillend! Zolang je naar je kindje luisterd, komt t vast goed. ;)

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het verschilt inderdaad heel erg per baby. Mijn dochter sliep met 3 maanden geloof ik al 's avonds rond half 8 en we moesten haar om 22.30 wakker maken voor een laatste voeding (BV) en sliep dan de hele nacht door. Rond 5,5 maand had ze helemaal geen laatste voeding meer en sliep ze van 19.30-6.00 ongeveer. Sinds ze ongeveer 8 maanden is slaapt ze van 19.00-7.00. Overdag doet ze 2 slaapjes.

X

Deel Deze Pagina