Mijn moeder en ik willen in 2018 samen een week weg. Belangrijk is dat er wat te doen is, een weekje zon zee strand wordt het dus niet. We hadden onze ogen gezet op Ijsland maar dat wordt wel een hele dure reis. Kan wel maar liever wat goedkoper. Moskou lijkt mij wat maar mijn moeder vindt Rusland niet erg aantrekkelijk. Ze is in vele landen geweest dus dat is ook nog een uitdaging. New York leek mij leuk maar een week wel lang? Iemand ideeen? reisafstand maakt niet uit, weer maakt niet uit als het maar spectaculair is
Ik zou eens naar een reisbureau gaan en daar brainstormen over mogelijkheden. Denk alvast na over je budget, wat wil je beslist niet, en wat versta je onder spectaculair? Dat is namelijk een erg subjectief begrip . En wat zou je moeder leuk vinden? Heeft ze nog een bijzondere wens? Ballonvaart in een land met bergen ofzo? Of een treinreis door een bijzonder landschap (zuid-Afrika?). Ik gooi maar even wat in de groep, maar ik verwacht dat als IJsland qua budget afvalt, deze ideeën ook af gaan vallen. Bij een reisbureau kunnen ze altijd even met je nadenken over opties, in combinatie met je te besteden budget. Een heel leuk idee, ben nu al een beetje jaloers . Succes!
Schotland? De highlands vond ik heel mooi! Goedkoper dan IJsland. Slovenië en Kroatië vond ik ook heel mooi. Canada maar wel kort dan een week... New york kan wel een week hoor, maar ik weet niet of je zin hebt in een week stad...
Moskou vond ik vreselijk!! En na twee dagen hadden we het meeste wel gezien... het was te koud, te onvriendelijk, te veel uniformen (allemaal verschillend en dreigend en boos kijkend) op straat. De metro stations zijn fantastisch! New York is geweldig. Je kan daar wel een week doorbrengen, he kan ook makkelijk uitstapjes maken naar bv Washington of the Hamptons. Ik ben met mijn moeder een week in Barcelona geweest. 50/50 cultuur en strand, vonden wij heerlijk. IJsland lijkt me ook geweldig! Natuur, geisers.
Haha IJsland was mijn eerste ingeving Ik weet niets van reisprijzen, maar misschien Australië / Nieuw-Zeeland? Schotland / Ierland? Amerika? Egypte?
Moskou is een van de duurste steden ter wereld Wat is je budget en waar hou je dan wel van, wat valt er voor jou onder spectaculair? En het maakt ook uit wanneer je weg wilt, welk seizoen enz.
Ik zou zo weer terug gaan naar Afrika en lekker op safari gaan. Een collega van mij heeft laatst een rondreis door Oezbekistan gedaan, dat schijnt ook geweldig te zijn. De foto's zagen er prachtig uit en daarbij schijnt het nog niet ontdekt te zijn door toeristen.
Of je kiest voor een Wie is de Mol?-bestemming ( ) zoals Australië, Schotland, Canada, Indonesië, Argentinië, Thailand, Mexico, Noord-Ierland, Jordanië, Japan, El Salvador, Nicaragua, Zuid-Afrika, Hongkong, Filipijnen, Sri Lanka of de Dominicaanse Republiek. Sri Lanka en Argentinië zijn ook goedkoop op de plek zelf. Hoe het zit met de reis weet ik niet.
Een week is niet zo lang, dus ik denk dat jullie goed moeten kijken wat jullie budget precies is. Daarbij is een reisduur van 20 uur neem ik aan niet wenselijk, dan ben je je halve vakantie aan het reizen. En dan zijn de tickets vaak ook erg duur, dan kun je net zo goed wel naar ijsland gaan! Marokko is een erg mooi land (atlas gebergte, mooie steden, hammam) of jordanie misschien, petra en de woestijn en oases. Scandinavie in de winter, sleetocht, sneeuwscooter rijden, noorderlicht. Tenerife (of een ander canarisch eiland) hebben als je buiten de populaire badplaatsen kijkt veel te bieden, vulkanen, leuke dorpjes mooie natuur. Ook een rondje canyons zou kunnen grand canyon, bryce canyon, canyonlands vanaf las vegas prima aan te rijden. Of zoals iemand al aangaf ga naar een reisbureau en kijk wat jullie mogelijkheden zijn!
https://www.exit-reizen.nl/ Deze bied combinatie reizen bv new york en las vegas. en meerdere combinaties.
Ijsland an sich is te doen maar dingen daar ondernemen is gewoon erg prijzig, en aangezien daar heel veel te zien/doen is wil je ook veel doen (pfoeh hebberig haha ) Heb alles doorgestuurd naar m'n moeder en we gaan er eens goed voor zitten. We gaan t verlengen naar 10/12 dagen dat is al wat ruimer. Ze kwam zelf met Bali maar dat is ook wel echt lang vliegen. Wat verstaan we onder spectaculair : net even anders dan anders, mooie natuur/jungle mooie dieren , gave dingen te doen.