Voor het eerst op vakantie zonder kind...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sisa, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    #1 Sisa, 12 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2012
    Hoi meiden, ik wil graag even jullie mening horen.
    Mijn man en ik zijn in mei vorig jaar voor het eerst 2 dagen zonder ons meisje van nu bijna 3 weggeweest en dat was erg goed bevallen.

Nu gaan we 5 dagen skiën en nemen onze dochter van bijna 3 ook niet mee. We gaan met 5 andere stellen, ook zij laten allemaal de kinderen thuis (leeftijd van 7-15 jaar).
    Mijn man en ik zien elkaar erg weinig omdat mijn man erg veel werkt (eigen bedrijf) en we hebben deze tijd samen hard nodig, ook voor onze relatie.
    Nu is het zo dat mijn moeder heel uitgesproken vindt dat ze het ontzettend zielig vindt voor ons meisje, ze vindt het ook echt niet kunnen, ze is nog veel te klein om zo lang achter te blijven zonder ons en wij hebben nu eenmaal gekozen voor kinderen dus laat je die niet zo lang alleen achter en nog meer van die verhalen.
    Ze heeft me dus net een enorm schuldgevoel aangepraat terwijl ik in mijn hart weet dat mijn man en ik die paar dagen samen met alleen volwassenen heel hard nodig hebben om even bij te tanken.
    Onze dochter blijft die 5 dagen gewoon thuis, mijn schoonouders komen hier in huis op haar passen en dit is haar dagindeling:
    * dinsdag: psz en 's middags thuis
    * woensdagochtend thuis en 's middags gaat ze bij de kinderen van vrienden spelen (waar ze dol op is en heel vaak en graag mee speelt, de ouders van die kinderen gaan met ons mee op vakantie en ook daar logeren opa en oma in huis om op de kinderen te passen)
    * donderdag kdv
    * vrijdag psz en 's middags komt mijn moeder een paar uurtjes langs om met onze dochter te spelen
    * zaterdagochtend thuis en 's middags weer bij diezelfde kinderen van vrienden spelen en 's avonds komen wij weer thuis.

Wat vinden jullie hier nou van?
    Ik denk aan de ene kant zeker ook wel: wat als er iets met ons gebeurt?! Maar aan de andere kant, dat kan op elk moment van de dag hier ook zomaar gebeuren en ik wil het gewoon proberen.
    Ik denk dat mijn meisje ons zeker wel zal missen, maar dat ze ook wel leuke dingen doet in die week en dat die 5 dagen zo voorbij zijn.

Ik hoop dat dit geen discussie wordt van wel/niet zonder je kinderen op vakantie, daar vraag ik namelijk niet om. Ik wil alleen graag weten of jullie je net zoveel aantrekken van opmerkingen van je ouders als ik en daarvan dan soms je keuze laten afhangen om iets wel of juist niet te doen.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou het advies aanhoren en het naast me neerleggen (in dit geval). Heerlijk even met z'n tweeen weg, vooral als jullie maar weinig tijd voor elkaar hebben. Geniet ervan!!

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    met Sjorsje eens!

beiden kanten heeft wel wat te zeggen natuurlijk....

maar als je schoonouders kunnen oppassen in jullie eigen huis en ook al was het in hun huis , dan zou ik ook zeggen; hele fijne vakantie en geniet ervan!!

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik luister altijd naar meningen omtrent onze (opvoed)keuzes, maar als ik er zeker van ben dat onze keuze de juiste is, trek ik me er niks van aan wat anderen zeggen.
    Als ik al niet overtuigd ben dat we er goed aan doen, ben ik wel geneigd mijn beslissing te herzien...

(ik ga niet in op de specifieke situatie, omdat het mijn keuze niet zou zijn om langer dan 2 dagen zonder mijn kind weg te gaan, maar daar gaat het niet om)

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij zijn nu al een paar keer zonder kinderen weg geweest
    (skieen, wekkendjes weg en huwelijksreis)
    en de kinderen hebben het dan zowat beter naar hun zin dan dat we thuis zijn, ze worden lekker vetroeteld door opa en oma en missen ons helemaal niet.

waarom zou je een schuldgevoel krijgen? je zorgt toch dat ze op een goede fijne veilige plek zijn?

geniet er maar lekker van

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Niks van aantrekken. Zie het probleem niet, je schoonouders passen op, voor je dochtertje waarschijnlijk hartstikke leuk en ik heb zo'n idee dat ook opa en oma ervan zullen genieten. Jullie komen weer eens aan elkaar toe.
    Ik ga van het voorjaar ook een weekje weg zonder mijn zoontje (we hebben een bruiloft in het buitenland) en dan komen mijn ouders hier in huis.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou er ook zeker van genieten. Zeker als jullie dochter goed wordt opgevangen waar ze het fijn heeft, is het niet erg om eens vijf dagen weg te gaan. Tijd voor elkaar is ook heel belangrijk.

Beetje raar dat je moeder zo reageert over je keuzes. Ik zou dat persoonlijk niet zomaar pikken. In ieder geval zou ik er zeker niet naar luisteren. Er wordt je een schuldgevoel aangepraat wat totaal niet nodig en zelfs niet van belang is in dit geval.

Geniet ervan!

8. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik snap de reactie van je moeder wel, ze komt uit een hele andere generatie dan jou, mijn schoonmoeder is ook zo'n type.

Maar ik zou me er niet door laten beïnvloeden. Dit is 2012 en het is helemaal niet verkeerd een keertje zonder je kind op vakantie te gaan. Vooral niet als je een goeie oppas hebt en je alles goed hebt geregeld.

9. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

jullie dochtertje vindt het ongetwijfeld geweldig dat opa en oma 5 dagen op haar passen! ik vind die reactie van je moeder erg overdreven.

Wij zijn afgelopen zomer ook 5 dagen op vakantie geweest met z'n 2-tjes na een hectisch jaar. Kian (toen 7,5 maand) bleef 6 dagen bij mijn schoonouders.

Ik vind er dus niks mis mee, tijd voor elkaar is ook ontzettend belangrijk!

10. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Heerlijk toch dat het kan. Wij doen het 1 keer per jaar. Ons meisje vindt het geweldig bij haar opa en oma. Wij bellen expres niet als zij wakker is, want denk dat ze ons pas echt mist als ze ons wel hoort.
    Lekker gaan genieten!!

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Goh, wat een lieve reacties, dank jullie wel!
    Zat hier echt al te overwegen van... moet ik nou thuis blijven??!

Ik vind dus ook dat mijn moeder mij haar mening opdringt en dat 'wij dat misschien wel normaal vinden maar het is écht niet normaal :cool::(

Maar goed, we gaan dus wél en ik heb haar dus ook uitdrukkelijk gezegd dat ze dit best mag vinden, dit ook mag bespreken met ons maar NIET waar ons meisje bij is want die hoort en snapt alles.

@Nescio: ik pik het ook niet, maar ik heb in de loop der jaren heel goed geleerd mijn mond te houden en niet meer te reageren. Er komt alleen maar ruzie en irritatie van en daar heb ik zooooo geen zin in.
    Ik doe toch wel mijn ding zoals wij denken dat het goed is ;)
    (en daarbij, het is niet voor niks dat juist mijn schoonouders en niet mijn eigen ouders op ons meisje passen...).

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sisa, dat is misschien maar het beste ook! Het blijven toch ouders he... het ene oor in, het andere oor uit! Ik vind het wel vervelend voor je dat je gaat denken dat je iets 'niet goed' doet. Ze moet je ook de ruimte geven om eigen keuzes te maken. Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden als mijn ouders zich ongevraagd in opvoedkwesties of de relatie tussen mij en mijn man en wat goed zou zijn zouden mengen.

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik trek mij van dergelijk commentaar niks aan. Ik heb het tegenovergestelde probleem, ik krijg van iedereen te horen dat ik ongezond bezig ben omdat ons meisje nooit logeert.
    Ik ben van mening dat dat vanzelf komt en heb er dus schijt aan wat anderen daarvan zeggen, dat zou jij ook moeten doen vind ik.

14. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    idd.. zo zitten ze bij mij ook.. erg herkenbaar, en dat terwijl ze nog maar 6 maanden is...

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee ik vind het ook niet fijn, maar ben niet anders gewend :x
    Mijn moeder vindt nou eenmaal dat zij ons perfect heeft opgevoed en het is haar een doorn in het oog dat wij het anders doen.
    En ze is niet op haar mondje gevallen en geeft haar mening dus te pas en te onpas. Altijd al gedaan, toen ons meisje net geboren was tot 1,5 jaar oud ongeveer, hebben we daar vaak woorden om gehad. Nu denk ik: pfffffffff daaaaag.... ene oor in, andere oor uit...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ach ja, het is haar mening.. ze mag de best geven. Zolang je zelf maar gewoon doet waar je achter staat.

17. Purk

Purk Niet meer actief

Precies en zo is er altijd wat, je kan het toch niet snel goed doen, de een moet logeren de ander mag niet logeren...

Gewoon lekker gaan skiën hoor, is echt fijn weer eens met zijn tweetjes te zijn!

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ongezond?! :D
    Woon je naast een grote industrie met veel gevaarlijke uitstoot dan?!
    Haha, wat een onzin. Goed dat je er schijt aan hebt. Heb ik ergens ook wel, maar aan de andere kant is er altijd een stemmetje dat zegt: had je maar naar je moeder geluisterd. Zooooo irritant!!

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier netzo.

ik moet er niet aan denken alleen zonder kinder weg te gaan juis omdat als er iets gebeurd je er niet zo even kan zijn.of stel er gebeurd iets met ons dan zijn onze kids in een klap wees nee ik zou dat niet kunnen ik zou echt mega veel stress hebben.

nu is het wel zo dat net als bij tulip onze kinderen niet uit legeren gaan ze gaan overal mee naar toe

20. tulip

tulip Niet meer actief

whahaha, nee hoor in een vredig dorpje in het brabantse platteland:D

Deel Deze Pagina