De knoop is doorgehakt, wij gaan 21 tm 31 mei naar mallorca. Heb een aantal dingen die zo in me opkomen: Luiers, moet je die meenemen of daar kopen? Potjes eten meenemen of kopen? Fruit zal ze dan toch wel al stukjes kunnen eten of fruithap meenemen? Een baby bedje in een appartement krijg je daar ook altijd beddengoed bij of moet je dat zelf meenemenk? Waar moet je aan denken als je met een baby gaat vliegen en wat mag je zeker niet vergeten, alle tips zijn welkom.
Wij zijn in september in Gran Canaria geweest met onze dochter die toen 7 maanden was: Wij hebben voldoende luiers meegenomen voor de eerste dag. Verder hebben we daar gekocht. Potjes groente en fruit eigenlijk hetzelfde verhaal. Bij ons babybedje zat wel beddengoed, dit hadden we niet bij ons. Bij het opstijgen is het verstandig om de kleine wat te laten drinken, i.v.m de druk op de oren. Zorg dat je voldoende eten/drinken mee hebt in het vliegtuig. En natuurlijk speeltjes om haar bezig te houden. Misschien een klein dekentje o.i.d. om over haar heen te leggen in het vliegtuig? Kan verder zo niks verzinnen, maar er zijn vast mensen die mij aan kunnen vullen.
Idd goed laten drinken bij stijgen en landen. Neusje van tevoren sprayen. En als je weet dat je kindje last heeft van zijn oortjes dan kun je van tevoren paracetamol geven. (evt ook uit voorzorg) Hoeslaken en slaapzak nam ik altijd zelf mee. Vond ik wel zo fris. Je kunt altijd even bellen met het appartement of ze daar een babybedje hebben. Melkpoeder nam ik altijd voldoende mee voor de hele vakantie. Evenals potjes groenten omdat ze alleen bepaalde smaakjes wilden eten. Fruit wel daar gekocht. Luiers nam ik ook altijd mee omdat de pampers net te ruim zaten bij de beentjes en daardoor lekkage kreeg. Dan hoefde ik ook niet moeilijk te doen om veel te kopen. Neem voor de 1e dag wel een paar flesjes water mee. Dan heb je iig schoon drinkwater als je savonds pas aankomt. Een buggy is ook handig als je tripjes gaat maken. En als wij een auto hadden gehuurd namen we zelf een autozitje mee. Is vrij prijzig om te huren. Meestal kun je zoiets als bijzondere bagage meenemen. Vergeet geen extra kleertjes mee in de handbagage te nemen ivm ongelukjes. En natuurlijk veel plezier.
Andere tips zijn al wel gegeven, een draagzak/doek kan fijn zijn, verder is het handig voor jezelf ook een schoon shirt in je handbagage in het vliegtuig mee te nemen, voor als je ondergepuugd wordt of als je bijv. Met turbulentie wat omkiept. Met een baby vliegen is soms wat behelpen, maar wij hebben vaak het grootste deel van de vlucht met een slapende baby in onze armen gelegen! Succes en fijne vakantie
Mbt babybedje is per accommodatie verschillend, gewoon even rechtstreeks mailen met accommodatie. Mbt vliegrn idd laten drinken tijdens landen en stijgen Neem voldoende ors mee voor evt uitdroging Neem een muggennet mee voor de buggy l Er bestaan kleine pakjes melk van een merk, mss dat handig Weet niet wat je kleine nog drinkt Als je evt met vers fruit wilt werken neem je eigen staafmixer mee
kijk even naar het gewicht van je koffer, sommige landen zijn de luiers duurder, zeker als je pampers wilt. groente potjes was in griekenland maar heel weinig en merken die ik niet kon, geen idee hoe dat op mallorca is. Omdat ik toch nog kilo's over had in mijn koffer heb ik voor elke dag potje groente en potje fruit mee genomen. dat scheelde weer zoeken naar voeding en ook flesvoeding poeder en 3 pakken luiers ongeveer 6 per dag aangehouden. ook zwemluiers meegenomen 1 per dag, je kan ze laten drogen in de zon en weer aantrekken tenzij er ontlasting inzit. het eten vond ik wel het belangrijkst maar mijn zoontje deed toen ook wel moeilijk met andere merken
Wij hebben gewoon "locale" potjes gekocht zowel op tenerife toen onze kleine ruim 6 mnd was als in griekenland toen hij bijna 1 Was, geen problemen mee gehad, ja het is een ander merk, maar net zoals hier prima alternatief, op tenerife hebben we ook poedermelk moeten kopen omdat het op was, heb gewoon een standaard voeding van daar gekocht het was iets anders van kleur en verder dronk onze kleine dat ook gewoon. Luiers kunnen qua kwaliteit soms wel veel verschillen en je hebt idd niet altijd "pampers", maar hier in nederland heb je ook veel verschil in qualiteit. Mocht je willen zwemmen met de kleine vergeet ook niet wat zwemluiers mee te nemen!