mijn dochter zit grotendeels van de week op school, maar mijn zoontje neem ik dan wel mee naar de winkel en soms ook niet, als ik even snel wil. vooral als je voor een week boodschappen doet, is het wel handig om even alleen te gaan. zo gaat het ook met ziekenhuisbezoeken (voor mijn dochter) de ene keer gaat ie wel mee en de andere keer niet. ligt aan of hij normaal gesproken gaat slapen rond die tijd. ik ben een fan van regelmaat en probeer me daar zo veel mogelijk aan te houden.
Shawn gaat overal mee naar toe, winkelen, uit eten, feestjes, bezoek enz. Een begravenis hebben wij nog niet gehad, maar hij zal dan toch mee moeten, we hebben geen oppas, en gezien al onze vrienden in NL wonen zijn we dus sowieso 2 dagen weg, en ik breng hem niet voor 2 dagen bij een oppas.
kevin gaat eigenlijk overal mee naar toe toen hij net 6 maanden was is mijn vader onverwachts overleden en is hij ook overal bij geweest. mee naar amc in amsterdam waar opa lag ( 150 km van huis) elke dag naar het rouwcentrum. de mis in de kerk duurde 2 uur en hebben hem daar gewoon zijn flesje gegeven. als het een begrafenis van niet familie is zou ik hem niet meenemen. nu zijn we een weekend weg geweest en is hij uit logeren geweest.( eerste keer 2 nachten) 1 nachtje bij oma en nandere nachtje bij de andere opa en oma.
Ik kom in ieder geval niet met Dean in ruimtes waar gerookt word (en dat voor een mama die zelf rookt ) en ga nog niet té lang met hem weg. Verjaardagen wel, de stad in doe ik niet zo vaak maar hij gaat wel altijd mee. Boodschappen doen idem dito.
Ik kom zelf ook niet in ruimtes waar gerookt wordt, dus wat dat betreft hebben we geen problemen. Lang leve het rookverbod in de Horeca in Belgie, ideaal! Shawn is trouwens nog mee geweest naar de bioscoop toen hij 2 maanden oud was, lekker bij papa in de draagdoek en hij heeft constant geslapen.
Dames, allemaal bedankt hoor, ik bedacht me alleen dat ik zelf nog geen antwoord gegeven had 8) over hoe wij het doen. Wij nemen ze eigenlijk overal mee naar toe, verjaardagen, uit eten, feestjes, winkelen, visite, ziekenbezoek, etc. Slapen doen ze tot nog toe gewoon in de kinderwagenbak, maar dat gaat over een tijdje natuurlijk niet meer . Maar de meeste laten hun kindje dus savonds gewoon thuis met een oppas, of brengen hun kindje naar een oppas. Overigens gaan wij wel gewoon naar rokerige ruimtes, die enkele keer vinden wij niet zo erg. Begrafenis/crematie tot nog toe niet gehad, en weet niet goed wat we dan zullen doen. Er zit er wel een aan te komen vrezen we vandaar dat ik ook wilde weten hoe jullie het doen. Hij heeft zelf altijd gezegd dat we ze mee moeten nemen mocht het zover zijn. Maar ik zie het al helemaal voor me dat ze dan de boel op stelte gaan zetten .