Hallo allemaal, ik ga een nieuwe moederfiets aanschaffen. zijn hier moeders met ervaringen. welke fiets hebben jullie? hoeveel kost de fiets? en is het een fijne fiets? groetjes!
Ik heb een sparta amazone. Erg fijne fiets.. Het enige nadeel is dat hij erg zwaar is van zichzelf dus als je er 2 kids en de boodschappen op hebt dan is hij bijna niet te tillen Voor de rest geen klachten over de fiets, hij fiets erg fijn en is stabiel.. Ik heb hem 4 jaar terug gekocht en toen was ik met verzekering rond de 800 euro kwijt..
hallo ik heb een montego liberty mamafiets en het is echt een super fiets. Hij fietst heel licht en is niet zo heel zwaar. Echt een fijne fiets voor een mooi bedrag. Ik was rond de 500 kwijt. Liefs
Idem ! Op het moment dat er niet zo veel wind stond voelde ik ook amper verschil mét of zonder kind, hij bleef licht fietsen... Toen het keihard waaide, voelde ik wel dat ik een stuk meer wind ving hihi. Maar het is een heerlijke fiets. Ik durfde nooit met onze dochter te fietsen en op deze fiets gaat het hartstikke goed
Montego liberty staat op mijn lijstje! ziet er leuk uit heb ff gezocht. dan kan ik em bekijken in de winkel. fiets wil ik puur voor fietsritjes met mijn uk en kleine afstanden. boodschappen etc doeik met de auto. dus fiets hoeft geen 800 te kosten. haal ik liever leuke fietstassen erbij een goed extraslot etc
ik had vorig jaar per toeval die pelikaan moeder fiets gekocht bij gamma.... spotgoedkoop! hij fiets zo heerlijk! met een kleine erbij weet ik niet...
ik heb een batavus verona (nieuw nog moeilijk aan te komen), fietst heerlijk! is niet zo zwaar als een moederfiets, maar wel veel meer ruimte tussen zadel en stuur als een gewone damesfiets, is door veel fietsenmakers ook verkocht als zijnde moederfiets.degelijke bagagedrager voor evt. een kindje achterop. hij fietst als een zonnetje, ik vind het een stuk fijner dan zo'n zware moederfiets
Ik heb de Cortina GT vorig jaar gekocht voor 700 euro dat was dan incl 3 jaar verzekering,2 zitjes,windscherm,slaaprol en dubbele fietstas. Vind hem heel fijn fietsen en ook omdat ik niet zo lang ben kan ik hier wel goed opstappen. Enig minpuntje,hij is wat aan de zware kant maar heb hier geen last van als ik ermee rijd. Cortina Roots 7 versnellingen met Rollerbrakes en naafdynamo
Bedankt dames voor jullie ervaringen. Morgen ga ik naar de speciaalzaak om ff te koekeloeren. ben nu aan het kijken op internet wat er te krijgen is. maar fijn om van jullie te horen hoe de fietsen rijden!