Hai dames, In navolging van het topic wat ga je maken met de kerst.. was mijn gedachte toen ik de menu's zag langskomen.. owk.. en wat is er misgegaan grin. Hier is eigenlijk alles wel ok gelopen hoewel... : de visportie's van 1e kerstdag waren toch wel erg klein ( maar goed..dat gaf meer ruimte voor t toetje ) de rollade van rosbief was top... maar moeilijk te snijden voor mijn broertje..grin.. t zweet stond op zn rug en intussen was de aardpuree koud ow..en de kipwrappers (onderdeel voorgerecht)waren wat slap geworden. Nu jullie
Hier niks Eerste kerstdag hebben we gefondued, gegourmet en steengegrild en 2e kerstdag gewokt met die minipannetjes Ik had alleen een gevulde kersttulband gemaakt en die was een groot succes Volgend jaar ga ik uitgebreid koken
De chocopudding kwam niet zo mooi uit de tulband. maar ach verder alles hier prima gegaan eigenlijk, aan gourmetten kan weinig fout gaan en gister lekker kiprollade gegeten die gevuld was met pastinaat en canterellen daarbij een chamapgnesaus. En de appie hein had dit voor mij verzonnen. Ik hoefde het alleen aan te braden en in de oven te doen. Daarbij specibonen in spek even de oven in en gebakken aardappels...Heerlijk zitten smullen!!
he wat fijn dat t allemaal grotendeels goed ging.... ik heb t wel eens gehad dat de varfkenshaasjes wel erg well done waren ( toch beter plannen de volgende ker dat ik weer voor 8 man kook grin)
Hier ging het wel goed. Alleen had schoonmoeder geen braadslee en dus pasten de hazen bouten niet in de pan, maar dat is allemaal goed gekomen. Ze had nog een stenen ovenschaal en daar heb ik me prima mee gered. De haas had iets gaarder gekund, maar smaakte desalniettemin prima
Nou.... Mijn rosbief (ook van AH) moest 75 minuten in de oven volgens de verpakking, was na 60 minuten al gaar (zat zo'n pinnetje in dat omhoog springt als het de juiste temp heeft), waardoor mijn aardappels aangebrand waren omdat ik die te snel wilde bakken. De groente (ook van ah) hadden iets te lang in de magnetron gestaan en er waren een paar sugarsnaps wat uitgedroogd. Gelukkig was het voorgerecht, carpaccio en het nagerecht, ijs met warme kersen en slagroom wel goed gelukt. Normaal bevalt dat kant en klaar spul van de AH me heel goed, maar deze keer was het een beetje mislukt, dus. Verder smaakte het gelukkig allemaal prima... Gisteren ben ik bij mijn schoonmoeder dan ook wijselijk uit de keuken gebleven en heb ik anderen het werk laten doen, terwijl ik de kinderen ge-entertained heb...
Hier is alles prima gegaan. We hadden kalkoen en we hadden voor de zekerheid 2 kalkoenen en er is er maar 1 opgegaan. Ze waren wel heel goed gelukt en het voorgerecht met de kwarteltjes smaakte iedereen ook prima! Heb het bijna helemaal alleen gedaan, met wat hulp van mijn moeder. Was wel bekaf na het diner want heb bijna heel de dag in de keuken gestaan. Maar ben er wel trots op dat het allemaal zo goed is gelukt.
wij hebben 2 dagen bij mijn ouder ge gourmet. alleen ging aan het einde van de eerste avond het gourmetstel kapot. gelukkig hebben wij er ook een en wonen we niet ver weg. dus die maar ff opgehaald
dat is inderdaad ook een goede grin.. gourmetten en dan een kapot gourmet stel hebben.. zo een kerstverhaal hebben wij thuis ook wel eens gehad.. en dat trots zijn op..dat herken ik.. ik kook eigenlijk ook al vanaf mijn 16e de kerstdagen voor de familie en elk jaar ben ik weer trots dat iedereen met smaak eet
De satesaus brandde aan. Maar daar kan ik mijn man de schuld van geven, want die zou in het pannetje roeren. De hele bodem was zwart en moest een dagje inweken. Maar we aten toen gelukkig met z'n tweetjes.
eigenlijk niks. alleen waren we alledrie zo snotterig dat alles naar een natte zeem smaakte. en tweede kerstdag heb ik me avondeten uitgekotst maar dat doe ik al 20 weken dus ook das niks bijzonders hahaha
Ging allemaal wel redelijk. Ik had een buffetje gemaakt met kippenbouten bestreken met chili-sambal-ketjap, een kiprollade,shoarma,zalm en huzaren salade, stokbrood,patat,lekker satesaus. Alleen het duurde allemaal wat langere dus we aten om 20:45 ofzo, en had ook te weinig warmhoud dingen dus het werd snel koud. Maar alles gelukt dus vind het mooi.
het eten smaakte allemaal prima, maar de rollade duurde veeeel langer dan de verpakking aangaf, dus het hoofdgerecht liet lang op zich weten helaas.
Net even te weinig knoflooksaus gemaakt voor de gourmet.....maar verder mag ik volgens mij niet klagen.... Althans, vergeten klapstoelen bij m'n moeder op te halen waardoor we met onmogelijke grote bureaustoelen moesten sjouwen ( stonden op zolder)
Hier ging gelukkig niks mis. Ik heb alleen zo ontzettend veel gekookt. We kunnen bij wijze van de hele week nog wel salade en rolade eten.
Onze 1ste Kerstdag was makkelijk, lekker uit eten met mijn ouders en onbeperkt kunnen pakken wat je wilt. Na afloop even een kopje koffie, borreltje en hoppatee, naar huis toe. Maar gisteren bij mijn schoonouders... die mensen kunnen al niet koken, tja het is je hobby of niet. Maar het voorgerecht was al hopeloos. Een huisgemaakte carpaccio met enkel dressing en pitjes (geen dressing, sla etc etc) en smaakte zuur van de dressing... Hoofdgerecht bestond uit broccoli, gekookte aardappels en vlees in spek gewikkeld. Tussengerecht was een beetje prei/vissoep (bleeeh), en ze weten het, ik lust geen vis. Al met al, vond ik het geen kerstmaaltijd, maar ja. Zij hebben hun best gedaan, ik heb gezegd dat ik het heerlijk vond (zelfs netjes de soep al kokhalzend gegeten), want ja, ze bedoelen het goed
leuk om te lezen. Wij hebben eigenlijk alleen maar lekker gegeten. Kerstavond had ik zelf een aantal amusehapjes gemaakt waaronder een aspic........die was alleen nog niet gegeleerd toen we naar mijn ouders gingen waardoor bij een iets te scherpe bocht alle andere bakjes onder de aspic zaten Gelukkig is hij nog wel "hard" geworden en combineerde de smaak erg goed bij de kipmousse.
Hier eigenlijk ook niks echt mis gegaan... 1e Kerstdag samen gegourmet, alleen misten we een sausje dat mijn man zo lekker vindt (sweet onion) 2 Kerstdag met fam en schoonfam en iedereen had iets gemaakt. Heerlijk gesmuld van soep en salade (schoonzusje/zwager), rollade en zalm (mijn ouders), coq-au-vin (zusje/zwager), aardappelbolletjes, gevulde tomaten en boontjessalade (wij) en pudding, ijs en vruchtjes ( schoonouders)! Hier alleen de pudding die niet helemaal goed uit de vorm wilde komen...
Hier ging alles ook wel prima eigenlijk Heb heerlijk genoten met de familie ! Straks de restjes lekker opeten jumm