Zaterdag over een week is wordt mijn dochtertje al weer 1 jaar. Nu ging ik haar net ophalen bij de dagopvang en zag ik dat er waterpokken heerst. Nu zit ik er over te denken om haar volgende week thuis te houden (kan qua opvang) omdat ik anders bang ben dat ze met haar 1e verjaardag ziek is van de waterpokken. Of het moet zijn dat ze nu al besmet is, weet iemand hoe lang de incubatietijd is en wat verstandig is te doen?
De incubatietijd van de waterpokken is twee tot drie weken. Als het dus alleen om haar verjaardag volgende week gaat, heeft thuishouden volgende week niet heel veel nut en zou je haar gewoon kunnen laten gaan. Alvast gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je dochter
Heeft geen zin meer om haar thuis te houden ze kan het toch al opgelopen hebben. Maar inderdaad kan het tot 3 weken duren voor ze het krijgen. Bij ons heerste het ook maar Tim heeft nergens last van gehad. Alvast gefeliciteerd!
Als ze vandaag besmet zou zijn, dan krijgt ze het als ze het al krijgt het waarschijnlijk pas naar haar verjaardag. Maar de kans bestaat dat ze het al eerder heeft opgelopen voordat het bekend was op het kdv. Je kunt waterpokken eigenlijk niet voorkomen, maar hopelijk krijgt je dochter ze niet voor haar verjaardag!
Handig he, die stomme pokken! Hier heerst het ook op het KDV waar ik werk en wij hebben dus nog 3 weken tot haar verjaardag... Ik hoop heel erg dat ze het niet via mij kan krijgen!