Groente & Vlees recepten

Discussie in 'Voeding' gestart door Enise, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

De laatste tijd begint mijn dochter eindelijk goed haar avond eten te eten. Nu ben ik dus begonnen met het zelf maken van haar avond eten. Ze heeft eten uit potjes nooit lekker gevonden.. dus vandaar dat ik bijna elke dag wat moet verzinnen. Als ik wat maak, dan maak ik het voor 2 dagen.

Nu heb ik de volgende combinaties geprobeerd en vindt ze lekker:

Spinazie + Aardappels
    Kip + Broccoli + Aardappels
    Kip + Bloemkool + Aardappels
    Ei + Courget + Aardappes

Dit allemaal pureer ik eigenlijk, want als ik het niet pureer, eet ze veel te weinig.

Welke combinatie's geven jullie allemaal?

Dan ook graag met gehakt, rundvlees en vis, want nu heb ik het alleen met kip gedaan. En aardappels wil ik ook vervangen door pasta of rijst.. Wortels vindt ze absoluut niet lekker, dus die valt af.

Alvast bedankt!

2. adi

adi Niet meer actief

Keukenkikker.nl, staan veel leuke recepten

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je toch alles door elkaar heen pureert, maakt het soort vlees denk ik niet zoveel uit!

Je kindje is bijna 10 maanden, je kan ook gewoon losse aardappeltjes en groente en vlees geven, gewoon wat je zelf ook eet!

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Zogelukkig, doe ik ook. Alleen eet ze dan niet veel. Waarschijnlijk verveelt ze zich snel ;) Maar biedt het zeker wel aan. Maar wil ook graag dat ze goed alles eet, vandaar dat ik toch wil pureren.

Bedankt adi!

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een goede site's allemaal! Echt super bedankt!

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb trouwens ook van de AH een speciaal kookboek voor kinderen. Daar staan ook nog een lekkere dingen in.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vlees hebben ze met 10 maanden nog niet nodig, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Mijn zoontje heeft tot zeker een jaar tot 10 happen groente en aardappel, zilvervliesrijst of volkorenpasta gegeten. Meer dan genoeg.;)

9. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Ik maak ongeveer een liter gepureerd eten per keer, verdeel dit in een ijsblokjesbakje (die flexibele drukt makkelijker uit) en dan in de vriezer. Vlees en vis heb ik appart gepureert en apart ingevroren.
    Zo heb ik er net bloemkool met aardappel uitgehaald en een blokje gepureerde ham die er door gaat. 1 blokje is ongeveer 2 eetlepels. Mijn meisje krijgt 5 blokjes voor groente en vier blokjes fruit want ja, dit pureer ik ook.

nu in de vriezer:
    pompoen met aardappel en pastinaak
    Bloemkool met aardpappel
    couchette met tomaat en een aardappeltje

witte vis
    gekookte kip
    ham uit blik

fruit is veel fruit door elkaar:
    perzikken, ananas,meloen,appels,peren dit gekookt en gepureert.

Trouwens gebruik erg weinig aardappel daar dit meer een vul en bindmiddel is.Heb liever dat ze meer groenten eet.

Misschien kan je hier wat mee?

Verder regelmatig eten in het vuistje, een gekookt worteltje,stukje courchette, bloemkool, boontje, stukje appel of peer, liga. Met een maandje wil ik ook brood introduceren.

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Weet je wat mijn kleine heeeeeeeeeerlijk vind, mais! En dit combineer ik met aardappel of rijst!
    En ja het is gewoon uitproberen, en in principe maakt het niet zoveel uit wat je met elkaar combineert.

Deel Deze Pagina