waar nog meer recht op?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Humbly89, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    heey meiden,,

ik heb op dit moment een wij uitkering van 460 euro in de maand, door prive redenen thuis moet ik zo snel mogelijk het huis uit op dokters advies, consultatiebureau en via het kinderdagverlijf van Liam. Nu heb ben ik 2de kandidaat voor een huisje en kwam ik erachter dat ik het niet eens kan betalen,, het huisje is 357 euro huur, met huurtoeslag betaal ik 209 euro per maand. met alles wat ik krijg hou ik 82 euro over voor gas, water, licht, tv en boodschappen wat dus nooit gaat lukken.. weet iemand waar ik nog meer recht op kan krijgen als ik huis uit ben? ik krijg nu zorg toeslag, kindgebonden buget.

liefsz

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    je Wij uitkering is nu gebaseerd op inwonend, dus die moet dan verhoogd worden naar uitwonend alleenstaand moeder... denk ik??

Ik zou als ik jouw was eens de belastingdienst bellen waar je recht op hebt.. misschien alleenstaand ouderkorting als voorlopige teruggaaf?

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ben je alleenstaande ouder??

Zoja zou ik eens naar de belastingdienst gaan en aangeven dat je alleenstaande mama bent van een kindje zonder partner( als je wel partner hebt maar nergens met hem staat ingeschreven heb je hier ook recht op)

-kindgebonden budget
    -kinderbijslag
    -aanvullende kindgebonden budget
    -inkomensafhankelijke toeslag

kan zijn dat ik de namen iets verkeerd neerzet maar ik heb t pas uitgezocht en had recht op nog 3 andere dingen waar ik niet bewust van was naar kinderbijslag en kindgebonden budget.

Is toch weer zo een 300 euro extra in de maand wata je erbij kan krijgen.

Succes meid, lijkt me erg zwaar rondkomen zo en zou sneu zijn als je t huisje niet kunt nemen.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij is een uitkering voor uitwonend met kind 1050 euro (bijstand). Tenminste, dit is het sociaal minimum... dus ik ga er van uit dat je dit wel kan krijgen.

inkomensafhankelijke toeslag krijg je als alleenstaande niet. Maar wel alleenstaande ouder toeslag, dus dan kan je dat maandelijks laten uitkeren dmv de voorlopige teruggave.

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    thnx meiden,,

mijn uitkering word idd verhoogd naar 708 euro per maand en vanaf dat ik 21 word ( over 2 maand ) naar 1100 euro per maand,,
    verder kan ik nog geen anderen dingen aanvragen omdat hierdoor mij bijstand vervalt,,

Liefsz

6. bibilove

bibilove Lid

11 apr 2009
    26
    0
    0
    hoi,

Je kunt wel in aanmerking komen voor inkomensafhankelijke combinatiekorting maar krijgt dit alleen als je voor je eigen inkomen zorgt.
    Het is ook eigenlijk bedoeld om ouders die werken te blijven stimuleren om te blijven werken.

Kus

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Oh wat spannend dat je 2de staat meid!

Er is toch ook iets van alleenstaande ouder korting van de belastingdienst? Of is dit hetzelfde als de combinatiekorting?

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    ja alleen stopt dan mijn uitkering gedeeltelijk,, volgens de gemeente hier krijg ik het dan niet geheel aangevuld

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heel vervelend om dit allemaal mee te maken. Misschien als alles achter de rug is een baan zoeken dan levert nog altijd het meeste op.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En kan je het niet 2 maanden zo redden tot je 21 bent?
    Kan me namelijk zo voorstellen dat je op jezelf wilt!

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    boven de 21 krijg je rond de 1100 aan wij, daarnaast de toeslagen, zorg-huur en kindgebonden budget, alleenstaande ouder korting moet je dan ook aanvragen maar dit word wel van je uitkering afgetroken

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    alimentatie van de vader, zowel voor jou als voor de kleine. Lijkt me niet teveel gevraagd als hij zijn verantwoordelijkheid neemt.

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    er is geen vader in beeld hier,, die is vanaf 10 wk zwanger weg en heeft Liam niet erkend dus dat is geen mogelijkheid,,

Liefsz

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    LET OP: je hebt op nog veel meer toeslagen recht! :)

1. Uitkering alleenstaande ouder (+ alleenstaande ouder toeslag rond de 245,00 euro) 1031,00 per maand
    2. Kindgebonden budget 84,00 per maand
    3. Zorgtoeslag
    4. Huurtoeslag
    5. Alleenstaande ouderkorting (wordt van je uitkering afgetrokken maar op de website van de belastingdienst kun je via een voorlopige aanslag 2010 een voorschot aanvragen dan krijg je het maandelijks uitbetaald)
    6. Kinderopvangtoeslag (bij veel gemeenten kun je hiervoor in aanmerking komen voor een moeders met een minimum inkomen)
    7. Bijzondere bijstand (via gemeente denk aan advocaatkosten, wasmachine, kinderkamer, tandartskosten, aanvullende zorgverzekering, etc)
    8. Kinderbijslag

Succes! Het is krap maar wel te doen.

15. Waar woon je misschien dat je wat via de gemeente kan loskrijgen? Weet dat wij in den haag zoiets wel hebben. Het heet langdurigheidtoeslag.

Als je de minimum verdiend kan je een soort van xtraatje aanvragen via de gemeente.
    Check even bij de gemeente zou ik zeggen

Deel Deze Pagina