Hoi meiden, Na lang te hebben nagedacht heb ik besloten om een versnelde (1-jarige) opleiding te gaan volgen! Ik heb gekozen voor de opleiding SAW3 PW (voorheen SPW3) kinderopvang. Ik ben inmiddels aangemeld voor de opleiding en ik kan over twee weken beginnen. Nu is het dus belangrijk om een stageplek te vinden bij een erkend leerbedrijf. Maar hoe ga ik te werk? Kan ik het beste sollicitatie-brieven schrijven? Of moet ik bellen....langs gaan mischien? Hoe word er in dit beroep naar stagiaires gekeken? (ik heb hier vaak het ik-heb-een-hekel-aan-stagiaires syndroom gezien ) Al met al, tips van KDV-deskundigen zijn meer dan welkom! Ik hoop dat iemand mij kan helpen... Groetjes, Eleni
ik heb ook stage gelopen bij een kdv, en een bso. ik heb gewoon opgebeld. dat is toch persoonlijker en aangezien je al binnen 2 weken moet beginnen duurt een brief te lang denk ik. ik denk dat ze het ook wel op prijs zouden stellen als je langs zou komen, maar misschien zet je ze dan teveel voor het blok dat weet ik verder niet. ik vond het stagiaire zijn best leuk. ik merkte wel dat ik als "minder" gezien werd door vooral de ouders. de collega's waren wel aardig, maar je word toch altijd gezien als de stagiaire. natuurlijk kan dit bij verschillen per kdv. veel succ6 ermee!
ik zou gewoon bellen, de kdv weten meestal of ze stage plaatsen hebben al die dames zijn stiaigere geweest... gewoon proberen om jezelf niet te veel in de stiaigere vorm neer te zetten en vooral laten zien dat je van aanpakken weet! succes
Dank jullie wel meiden! Lynn, vooral het laatste wat je zegt is denk ik wel goed om tussen mijn oren te knopen! Pff, het is alweer een tijd geleden dat ik dit allemaal zo moest aanpakken! Is toch wel een beetje eng. Ik denk dat ik maar langs de dichtsbijzijnde KDV's ga en de rest op bel..(tenzij ik al een gesprek heb natuurlijk... )
ik weet niet waar je woont? Anders kan ik wel zeggen welke groote je juist langs moet gaan...waar je de meeste kans hebt...
Ik zou ook gewoon bellen en je verhaal doen. Bij ons zijn ze blij met stagiaires mits ze echt willen. Dus inderdaad initiatief tonen, vragen stellen en sociaal zijn dan ben je al op de helft suc-6 meid!
inderdaad als je je goed inzet en enthousiast bent dat is het bij ons in ieder geval zo dat je wel als collega gezien word. Ik heb spw4 gedaan en heb veel in verzorgingshuizen stage gelopen. Daar had ik ook nooit het gevoel dat ik maar de stagaire was. Denk dat dat in zorg beroepen misschien toch iets minder is in het bedrijfsleven. Dus gewoon gaan bellen. Ik zou wel naar het hoofdkantoor bellen en niet naar een kdv zelf. Hier zouden we je dan toch moeten doorverwijzen naar het hoofdkantoor.
8) Bedankt! Ik ben net terug gebeld door een hoofdkantoor en de vrouw die ik aan de lijn had zei, na wat vraagjes te hebben gesteld, dat ze even ging overleggen met een collega! En ze zou me zo snel mogelijk terug bellen! Fingers crossed dus! [-o<
Als het aan hun ligt mag ik beginnen! Jaaaaa Jeetje wat vlot is dat gegaan zeg! Ontzettend bedankt meiden, vanochtend zat ik nog met de handen in het haar...en door jullie tips heb ik nu een stageplek! Majel24: Ik hoop ook dat ik het echt leuk ga vinden. Maar dat moet geen probleem worden denk ik! Ik ben dol op kinderen en een harde werker dus zet me voor de volle 100% in!
Kijk dat is nog eens vlot. Nou veel succes en met een beetje geluk kun je na je stage daar ook gaan werken.
Als ik mag vragen welk kdv. ga je werken? Ik werk namelijk ook in Delft hahah zou wel toevallig zijn als je bij mij komt stagelopen.
Dank je wel majel.... Ik hoop het ook! @ Gelukkig: ik heb iemand aan de lijn gehad van kdv plukkebol. Ze hebben meerdere vestigingen in Delft... Zou idd toevallig zijn haha!
Hey wat leuk luus! Nou zo kom je nog eens iemand tegen... Leuk zeg! Ik ben vanmiddag gebeld door iemand van het hoofdkantoor! Zij moet nog even wat laatste dingetjes regelen met mijn school en dan kan ik bij plukkebol terecht! Is het een beetje een gezellig team?