Na een aantal jaar huismoeder te zijn geweest is me aangeboden om weer bij mijn oude werkgever terug te komen. Ik verdien nu wel wat zwart bij in de schoonmaak maar wil dus nu weer terug op papier voor in eerste instantie 1 of 2 dagen ( hangt van oppas af, waarschijnlijk 1 dag) Ik ontvang nu de volledige heffingskorting per maand, weet iemand of dit komt te vervallen? of gedeeltelijk? Mijn vraag is eigenlijk of het uit kan om 1 dag te werken, iemand ervaring hiermee?? Het kan waarschijnlijk altijd uit om te gaan werken maar was wel even benieuwd naar iemand die bijv 1 dag werkt en toch nog heffingskorting van de belastingdienst ontvangt. Want toen ik een aantal jaar geleden 2 dagen werkte kreeg ik volgens mij ook iets per maand van de belasting weet alleen niet meer wat dat dan was....hoop dat iemand me hierover wat kan vertellen! Alvast bedankt!
Daar zul je waarschijnlijk even de belastingdienst voor moeten bellen, die kunnen je vertellen wat in jouw specifieke situatie het 'break-even' punt is. Maar het grote verschil met een paar jaar geleden is dat ze vanaf 2009 de heffingskorting voor niet-werkenden aan het afbouwen zijn. Hierdoor loont het dus meer dan vroeger om te werken.
Ja dat weet ik, krijg ook al minder dan vorig jaar. En wil ook wel weer graag aan de slag, maar was wel even benieuwd!