Hoi dames Misschien kunnen jullie mij verder helpen? Ik bestel vaak spullen bij aliexpress. Geen klagen over. Sindkort krijg ik dus ook pakketjes op mijn adres van aliexpress voor een ander? Ons adres, alles klopt. Alleen tav; JOY. Zo heet ik dus niet 😉 Eerst via de post. Oorbelletjes, shirts, schoenen en nu zelfs een tas. Pakketjes worden steeds groter. Nu heb ik 1 pakket gehad die ik bij t postkantoor moest ophalen en waar ik voor moet tekenen. Per ongeluk gedaan. Want er lagen meerdere pakketjes voor mij. Later kwam ik hier achter, omdat er schoenen in zaten die ik niet besteld had!! Vandaag weer een brief dat ik een pakket op kon halen. Weer tav JOY. Ik ben er heen gegaan. Gevraagd wat er in zit: een tas volgens de sticker. Heb niet getekend en niet meegenomen En hun verteld wat er aan de hand is. Maar wat nu????
Nee dat gelukkig (nog) niet... Het laatste pakket ligt nu nog bij het postkantoor. Ze hopen dat iemand het daar komt ophalen Dan maken ze kopie id kaart. Maar pakket mag niet mee
Je hoort toch wel eens dat ze netjes de pakketjes op komen halen en uiteindelijk de rekening bij jou laten? Zou ze allemaal direct retour afzender doen en niet eens open maken!
Er wordt hier wel voor gewaarschuwd, als het op nabetaling is besteld (voor zover dat kan via alie express? ) dan krijg je later de factuur... Nooit voor een ander op jouw adres accepteren hoor!
In ieder geval niet de pakketjes meegeven aan mensen die aan de deur komen en beweren dat ze hun pakketje bij jou op komen halen. Zolang jij maar de pakketjes die je wel hebt ontvangen retour stuurt en verdere pakketjes niet meer aanneemt
Kun je geen contact opnemen met de verkoper van die pakketjes? Misschien hebben zij een verkeerd adres gekoppeld met die naam?
Zover ik weet kan je niet achteraf betalen bij Aliexpress. Wellicht iemand die jouw adres nog in het adresboek heeft staan. Ben je pas verhuisd?
Dat is wel vreemd. Je zou toch denken dat iemand die zijn pakket besteld en betaald maar hem niet krijgt daar achteraan gaat. Dat het 1x gebeurd is tot daar aan toe maar zo vaak. Ik zou inderdaad niets meer aannemen en anders direct retour doen. Wel heel vervelend.
Op het pakketje staat als het goed is de verkoper. Probeer eens contact op te nemen met de verkoper, misschien kan hij je verder helpen of een bericht doorgeven aan degene die de spullen koopt (per ongeluk) op jouw naam. Je ziet een cn22 formulier waar de waarde en het gewicht van het pakketje opstaat en bovenin dat formulier staat het retouradres met de naam van de verkoper. Veel succes ermee!