wat is een goed alternatief ontbijt ipv brood? Sinds enkele weken hebben we veel gedoe met peuter dochter met eten in de ochtend. Eerder gingen er makkelijk 2 broodjes in maar nu laat ze het resoluut staan. Zijn er moeders met goede, gezonde ontbijttips? Vooral op dagen dat we op tijd de deur uit moeten is dit zo vervelend!
Havermout! Is heerlijk uit te breiden met appel/rozijn, banaan/kaneel, bosbessen etc. Avond te voren een schaaltje melk met de havermout in de koelkast zetten zodat de fytinezuur eruit is, hoef je het `s morgens alleen nog maar te koken. Griekse yoghurt met muesli/granola evt. aangevuld met fruit. Brinta/7-granenpap valt hier ook in de smaak.
Hier eten we nooit elke dag hetzelfde. Oa; Havermoutpap met fruit (en bijv kaneel, kokossnippers, honing, nootjes) - yoghurt met granola of muesli. - banaan-ei pannenkoeken - crackers - pistoletjes
(Griekse) yoghurt of kwark met (suikervrije) muesli, eventueel met fruit. Overnight oats. Dus havermout die je de avond tevoren al in de melk, yoghurt of een mix daarvan in de koelkast zet. Hier vinden ze het erg lekker met banaan en een beetje kaneel. Of iets van crackers of roggebrood oid.
Pap van Nutrilon, Bambix en Havermout. Onze dochter krijgt een halve bord pap en daarna 1 boterham. Dit gaat al lange tijd super. Het kost weinig tijd en ze eet het ook zo op.
Tis hier heel verschillend: - soms brood - crackers/beschuit - yoghurt met fruit - bolletjes (harde of zachte) - muesli met melk - pannenkoekjes
hier ook yogurt en brinta! yogurt of kwark met vers fruit (aardbeien, druiven, appel, banaan etc.) en brinta met een appeltje en wat rozijnen
Hier ontbijten we heel verschillend en gevarieerd, geen dag is hetzelfde maar het ligt ook aan de dag (vrij of werken) Hier voornamelijk: - yoghurt met cruesli/granola/fruit - brood - pistoletjes - crackers (vk) met beleg - beschuitjes met beleg - banaan/ei pannenkoekjes - soms gewone pannenkoekjes
Mijn zoontje eet alleen fruit als ontbijt. De rest krijg ik er niet in. Rond 10u eet hij dan een boterham. Beetje de omgekeerde wereld dus...
Hier proberen we ook genoeg af te wisselen. Steeds brood lijkt mij ook erg saai. -havermoutpap (kan je op allerlei manieren uitbreiden) -baked oatmeal (als we wat meer tijd hebben) met rode vruchten -bananenpannekoekjes of normale pannekoekjes -crackers met allerhande beleg -yoghurt met granola en honing...
Mijn dochter krijgt 's morgens geen brood naar binnen. Ze eet 's morgens havermout, muesli of cornflakes met melk en lijnzaad.
De oudste ontbijt nog steeds met een bordje bambix pap! Hij lust geen gewone melk zonder pap, dus op die manier krijgt hij toch 210 ml melk binnen. Ik heb wel eens andere pap geprobeerd maar dat hoeft hij niet. Dus we houden het maar gewoon op bambix zolang hij niet om wat anders vraagt Vaak eet hij er nog een crackot cracker bij.
Twee boterhammen is ook best veel toch? Misschien heeft ze gewoon een tijdje wat minder trek? Dat herken ik tenminste van mijn kinderen. Dus bv kijken of ze wel n halve boterham lust. Of 1 hele. Maar verder zijn er natuurlijk ook al veel goede suggesties ter vervanging gegeven.
Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen. - beschuit - crackers - yoghurt - brood En in het weekend soms ontbijtkoek
Hier ook nog steeds pap en inderdaad soms nog een crackertje. Hij drinkt geen melk dus ik vind het een prettig idee dat hij ook zijn portie (volle) melk via pap binnen krijgt. Mijn moeder is in de 60 en eet nog steeds Bambix .