Goedenavond, Ik vroeg me af wanneer ik het eerste geld van de uitkering kan verwachten. Heb m al een tijdje geleden aangevraagd en afgelopen week was mn eerste week verlof.
Beste Jess93, Je wilt weten wanneer je een eerste betaling krijgt van je zwangerschapsuitkering (WAZO). Je ontvangt een beslissing binnen 4 weken nadat UWV de aanvraag van de WAZO ontvangen heeft. Als de WAZO-aanvraag voor ingang van je verlof is gedaan, dan gaan deze 4 weken in op jouw eerste verlofdag. In de beslissingsbrief staat wanneer je de eerste betaling kunt verwachten. Vaak zal dit dan ook binnen deze termijn van 4 weken zijn overgemaakt. Deze brief kun je terugvinden op MijnUWV onder Mijn documenten. Log daarvoor in met je DigiD code. Zijn deze 4 weken nog niet verstreken? En heb je nog geen beslissing gehad? Wacht het dan rustig af. Overigens kon je het antwoord van je vraag heel makkelijk vinden op de site van UWV. Actuele informatie over de beslissing en eerste betaling van de WAZO vind je namelijk hier. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare