Een echte bevalling meemaken voor je eigen beurt: Ja of nee?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Meis28, Nov 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Wat zouden jullie doen?
    Stel je kan een bevalling meemaken van een nabij familielid, maar je hebt zelf nog nooit een bevalling meegemaakt en hebt een kinderwens? Is het aan te raden dan een bevalling zo van dichtbij mee te maken voordat je zelf aan de beurt bent? Het kan natuurlijk leerzaam en voorbereidend zijn op je eigen zwangerschap, dat je vast een beetje een idee hebt van hoe een bevalling verloopt! Maar het kan je juist ook erg bang maken!

2. Blondie

Blondie Fanatiek lid

Sep 22, 2006
    2,138
    11
    38
    Als je er een beetje tegenkan is het juist prachtig om mee te maken.

In mijn opleiding heb ik bevallingen mee moeten maken en ik was er helemaal verrukt over!

En nog steeds.

Tijdens mijn bevallingen geen moment gedacht aan die ervaringen toen. en je kan precies meemaken wat jij wil he? gewoon bij diegene haar hoofd zitten en hand vast houden bv :D

Ik zeg doen!

3. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Dat ligt er een beetje aan hoe mijn band is met die persoon.
    Maar als die goed is zou ik dat zeker doen ja.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hell no! :)

Hoewel ik het in geval van 'nood' best aan zou kunnen. (Stel de partner zou er niet bij kunnen zijn en m'n schoonzusje ofzo zou me vragen omdat ze steun nodig heeft.) Maar ik voel zelf totaal niet de behoefte om bij andermans bevalling te zijn.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Het is in mijn geval mn schoonzus! Heb een hele goede band met haar hoor, dus wat dat betreft zit het prima. Ze vroeg me of ik erbij wilde zijn als ik dat leuk vond. Het is waarschijnlijk volgende maand al en weet nog niet of ik dan in NL ben maar ik twijfel er nog een beetje over. Het lijkt me wel super mooi.. maar ook wel een beetje eng

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb de bevalling van mijn beste vriendin mee mogen maken en vond dit erg bijzonder. En ik wil nog steeds kinderen ;) Ik vond het fijn om er voor haar te zijn, bij zoiets bijzonders te mogen zijn en om een klein beetje te weten hoe het straks zal zijn. Al zijn er natuurlijk 1000 en 1 'senario's'. Dus als jullie band goed is, zou ik het zeker doen!

7. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

Mar 24, 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Het ligt eraan wie het is! Als de vraag van mijn zus, schoonzus of goede vriendin komt, dan wil ik het wel overwegen! Of ik er tegen kan is een volgende vraag, maar daar kom ik pas achter als ik daadwerkelijk een bevalling meemaak! :D

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Haha!

9. Meliszy

Meliszy Actief lid

Dec 30, 2012
    454
    0
    16
    Female
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Ik heb 2 sectio's, 1 poliklinische en 2 klinische bevallingen mee mogen maken. Vond het super!! Is nu een jaar geleden toen ik nog mijn verpleegkundige opleiding deed en een half jaar fulltime stageliep op de kraam en verlosafdeling.
    Ik was zelf toen al gestopt met de pil, maar deze 2 dingen kon ik prima los van elkaar zien hoor.
    Zou het zeker doen, als de bevalling te heftig is kun je het altijd aangeven en in de wachtkamer gaan zitten.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, ik zou nooit bij de bevalling van een ander willen zijn, zelfs niet bij die van mijn dochter, mocht dat ooit aan de orde komen. Niets voor mij :)

11. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

May 19, 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Mijn zus is bij mijn bevalling geweest terwijl ze zelf een enorme kinderwens had en al bij de gyn liep omdat het niet lukte. Zelf had ze het ook voor geen goud willen missen en voelde zich enorm goed. Het gaf haar weer de kracht om ook zwanger te worden, terwijl ze eigenlijk dacht dat het nooit zou lukken bij haar.

Ik ben blij dat mijn zus erbij was, bij de geboorte van haar petekind!

12. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

Feb 10, 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Ik zou zeggen ja. . Ik heb mijn zus haar bevalling mee mogen maken, die echt niet normaal ging.. .... en die 39uur duurde en bijna 2 jaar later ben ik zelf bevallen heel anders en wist hoe het dus ook kon gaan. .... en zou het voor geen goud gemist willen hebben. .. maar het is en blijft jouw keus . Jij moet doen wat jouw gevoel je zegt want wij kunnen alleen onze meningen geven. !!!

13. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Mijn zus is er bij mij bij geweest en vond het heel bijzonder en is er niet bang voor geworden ofzo.

Share This Page