1 dag peuterspeelzaal, 2 dagen betalen, is dat normaal??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kirsty84, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Hoi allemaal,

Onze dochter van 2 zou over een half jaar naar de peuterspeelzaal gaan voor 2 dagdelen. Nu zat de groep niet vol en werd er aangegeven dat ze nu al wel mocht komen als wij dat wouden.
    Op zich leuk want ze vind het geweldig met andere kinderen om zich heen. Alleen is het hier 1 ochtend en 1 middag en is ze nog erg gehecht aan haar middagslaapje.
    Daarom vroeg ik of het mogelijk was dat ze, tot dat ze echt 2,5 wordt, alleen 1 dagdeel en dan de ochtend komt.
    Dit was prima, alleen zouden we dan wel voor 2 dagdelen moeten betalen.
    Nu heb ik er helemaal geen verstand van maar ik vind het een heel erg raar en oneerlijk systeem. Je zou toch zeggen dat je gewoon per uur betaald..? Helemaal nu het systeem van betalen op peuterspeelzalen dit jaar is gewijzigd en meer werk zoals bij kinderopvang.

Heeft iemand hier misschien meer verstand van??
    Of ervaringen hiermee?

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Doordat je zegt dat ze met 2.5 wel komt die middag hou je feitelijk een plekje bezet waar normaal een ander kindje kan komen.

Dus helaas ja ik snap hun wel

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat zou hier ook zo zijn ja. Want je houdt daarmee een plek 'bezet'. Je betaalde hier altijd voor 2 dagdelen, of je nu kwam of niet ;) Ook de maanden met feestdagen e.d. betaalde je de hele maand, ook als je de pech had dat er meerdere van 'jouw' dagen wegvielen door die dagen (bijv. een aantal keer een maandag of hemelvaartsdag bijv.).

4. tuc

tuc Niet meer actief

sowieso is 1 dagdeel meestal te weinig voor een kind om echt goed te wennen. Bovendien kunnen ze het dagdeel wat jij niet gebruikt niet voor een ander kindje gebruiken omdat die allemaal 2 dagdelen komen.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad logisch want die plek hou je nu wel gewoon bezet. Leg haar rond 11 uur op bed op die dag, dan kan ze ook gewoon in de middag.l gaan. Zo deden heel veel moeders bij ons op de psz het.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, je neemt toch 2 dagdelen af zeg maar, wanr ze kunnen die middag geen ander kindje plaatsen. Hier is 2 ook het minimum; minder kán, maar enkel tijdelijk (bv om te wennen) en je betaalt dan toch voor 2 dagdelen (ivm geen ander kindje kunnen plaatsen).

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Het ligt er aan hoe het is geregeld. Ben je verplicht 2 dagdelen af te nemen?
    Hier betaalde we wel per uur, dochter ging dus ook maar 1 dagdeel per week.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Toen we onze uk ook aan gingen melden kon hij ook meteen geplaatst worden maar wij hebben er voor gekozen om pas te laten gaan met 2.5 datvonden wij vroeg genoeg. Gelukkig doen ze hier gewoon smorgens.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    je j
    houd idd een plekje bezet dus vind het niet vreemd dat je voor 2 dagdelen moet betalen.
    hier betalen we per maand een vast bedrag voor 2 dagdelen.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    ik ben het niet eens met veel voorgaande reacties.
    je houdt ten eerst geen plek bezet want ze hebben juist plaatsen over.
    maar voornaamste is dat jij haar hebt ingeschreven voor als ze 2.5 jaar is voor 2 dagen/week. Ze kunnen tussen nu en dat half jaar die 2de dag prima nog aan een ander kind geven. Ze kunnen zelf namelijk precies zien of er in het komend half jaar een ander kind vier wordt en dus weggaat
    dus ik zou het bespreken met hen

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mee eens. je betaalt voor wat je krijgt. 1 dagdeel is 1 dagdeel. tenzij je gezegd hebt dat ze wegens middagslaap niet kan komen. maak het duidelijk wat je wilt en betaal alleen voor wat je krijgt. er is niks als een plek reserveren...
    Of is het de ochtend en middag eigenlijk op 1 dag, dus een dag opvang en je wilt je kindje op halen voor haar middagslaap?

12. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijg je gratis twee dagdelen psz. Is dat niet landelijk bepaald dan? Of komt dat omdat je een HELE dag doet?

Deel Deze Pagina