Met een goede afloop! Weet niet zo goed wat ik er zo interessant aan vind. Maar ben ontzettend benieuwd! Van noodlandingen tot heftige turbulentie...
Dan ga ik hier niet lezen want dat durf ik helemaal niet meer! Ooit één keer air crash investigation gekeken...meteen de hele nacht niet geslapen.... Ik laat me niet door mijn angst inpakken want dan kom ik nergens meer, en ga dus wel, heb ook al 10x gevlogen maar vind het nog steeds niet fijn...
Ik vlieg elk jaar ook op en neer hahaha, maar toch die angst! Bij mij een mildverhaal, we kregen turbulentie, brr. Die lampjes voor de gordels gingen aan, toen ik net onderweg was naar het toilet. En brr vliegtuig ging helemaal los hoor, trillen als een gek. Drama in de lucht. Gelukkig was het wel vrij snel over, maar ik scheet peulen. Echt wat was ik bang.
Ik ga dan express op youtube dingen op zitten zoeken, vlak voordat ik ga reizen. Omdat ik door die angst heen wil 'bijten' haha.
Ik heb een keer in het vliegtuig gezeten vanuit de VS. Het vliegtuig werd geraakt door bliksem en we vielen zo'n 20 meter naar beneden. Heel eng! Heb ook ooit een keer een vlucht naar Siberie gemaakt met een Tupolev. De piloten dronken er luchtig op los en het vliegtuig rammelde aan alle kanten. Zo zaten de panelen bij het raampje los en de stoelen waren provisorisch aan de grond vastgemaakt Was blij toen we op de grond stonden. Verder gelukkig nog geen enge dingen tot nu toe!
Hahaha Shaddixxx, ik hou me rustig voor mn mannekes. Maar soms als ik mezelf dingen in mn hoofd haal in het vliegtuig, adem ik in door mn neus, en uit door mn mond (lijkt wel een bevalling). Dat doe ik ook nooit meer, want toen vroeg 1 van mijn zoontjes, in een vliegtuig vol Nederlanders. "Mama, wat is er? Moet je poepen ofzo?".
Oo Chebu, wat eng! Bah.. Ik krijg trouwens ook altijd kriebels van de stewards/stewardessem waarbij je niets van het gezicht kan aflezen als er iets 'gebeurd'..
Haha, het is de eerste keer dat mijn zoon ook vliegt (niet dat ik zo vaak heb gevlogen.. Eigenlijk pas 1 keer, maar wel met 6 verschillende vliegtuigen omdat we 3 keer moesten overstappen ) dus geen idee hoe dat nu gaat.. Vind die opmerking wel hilarisch trouwens
Ja kinderen zijn extreem goed in, het je voor schut zetten. Ik probeer hen ook echt helemaal niets te laten merken van mijn 'angst'. Heel ernstig is hij gelukkig niet, maar het idee van: geen grond onder mijn voeten.. Beangstigd me. En als je stort, dan stort je ook echt..
is alweer een paar jaar geleden. 'zat met mijn ouders in een vliegtuig vanuit de canarische eilanden. we waren nog niet opgestegen. had een heel naar gevoel en zei ook tegen me ouders als we nu opstijgen gaat het fout. dan storten we neer. wou echt het vliegtuig uit na 10 minuten gingen we taxien. toen we op de startbaan stonden. werd er omgeroepen dat we toch terug gingen omdat het vliegtuig gereset moest worden. ow wat wou ik graag met de boot naar huis whaha. gelukkig uiteindelijk wel heel aangekomen. en wil niet weten wat er gebeurd was als ze niet terug waren gegaan.
Poee gelukkig norwegian-sky! Wat een angst zul je gehad hebben in dat toestel. Wat doen ze precies tijdens het resetten van een vliegtuig??
Kan it beter maar niet lezen, we vliegen namelijk over 2 dagen... Maar wij hebben een keer een bom melding gehad. Was vlak we voor in zouden stappen. Ik had mijn broek vol, was een week na de aanslagen in Amerika
Ik vloog ook een keer vanuit Reykjavik naar huis. Maar we mochten het vliegtuig niet in, want er was een defect. En vanuit de vertrekhal waar we zaten konden we zien hoe er een kleedje werd neergelegd en de technici een voor een alle onderdelen uit de motor schroefden en die netjes op het kleedje legden. Dan moet je ook echt vertrouwen hebben dat ze naderhand weer alles netjes op z'n plek terugschroeven
Heerlijk vliegen!!! Wil weer!!! Haha en die opmerking being Mommy, hilarisch. Ik heb ook wel eens met wrakken gevlogen, dat vind ik niet zo, maar ook weleens bliksem meegemaakt. Dat was best bijzonder, met wat schrikmomentjes. En een keer een x aantal meters naar beneden gezakt in een luchtzak, dat vond ik iets minder. Maar alles overleefd en ik blijf het geweldig vinden, draag het over aan Zoë, die brult elke keer als ze een vliegtuig hoort, ssssttt hoor dan! vliegtuig! Te schattig. Ik lees het al, ik moet weeeeer
Ik vind vliegen ook echt zo eng! Heel bijzonder, maar ook eng! Behalve turbulentie niets geks meegemaakt, al vind ik turbulentie al eng genoeg, alsof je over een hobbelweg rijdt. Maar dan zonder weg . Apart was wel toen we terug kwamen uit Tenerife en we niet wisten dat we een tussenstop hadden in Maastricht (daarna door naar Rotterdam). Er stapten mensen uit en er stapten mensen in, leek wel een bushalte, zo grappig, duurde ook helemaal niet zo lang. Mijn ouders zaten een paar uur voor de aanslag in New York in het vliegtuig van Amerika naar huis. Ik wist wel dat ze die dag terug zouden vliegen, maar had geen idee hoe laat. Ik schrok me dus wezenloos in eerste instantie van het nieuws, heb ze meteen gebeld en ze waren veilig op Schiphol . Ik heb wel 1 keer de schrik van mijn leven gehad. Ik vond het vliegen zó eng, zat helemaal in de stress en toen zei een stewardess: we hebben een probleem..... De suikerzakjes zijn op. Whaaaaaaaaaa! :x