Hallo dames! Graag wat ervaringen! Zou het nog steeds niets te betekenen hebben of staat er nu echt iets te gebeuren..?! Afgelopen donderdag met 36 weken had ik ineens helderrood bloedverlies (heel klein beetje) en krampen. De vk is toen komen kijken (en voelen) en het bleek dat ik 1 cm ontsluiting had. Uiteraard toch even naar het ziekenhuis ivm mijn termijn. De vk zei dat we dit weekend de kleine weleens zouden kunnen verwachten.. In het ziekenhuis was het weer een wat ander verhaal. Wel 1 cm ontsluiting, maar de baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken.. De bevalling kon doorzetten of nog 1,5 week op zich laten wachten.. Ze waren het er wel over eens, dat het wel wat vroeger dan normaal was en ik de 40 weken sowieso niet zou gaan halen.. Goed, die nacht niet geslapen van de pijn in mijn buik en rug.. De dag erna zwakte het niet af, maar het werd ook niet erger.. Inmiddels zaterdag nacht ook weer niet geslapen, omdat het nu toch een beetje op weeen leek. Om de 10 minuten pijnlijke harde buiken en ze hadden echt een aanloop, hoogtepunt en toen zwakten ze weer af.. Gisteren dus de vk maar weer laten komen, omdat ik het zelf niet vertrouwde.. Nog steeds 1 cm, maar volgens haar wel een verstreken baarmoedermond. Inmiddels bij vandaag aangekomen.. Nog steeds veel gerommel in mijn buik en zojuist mijn slijmprop verloren... Gaat het dan nu echt beginnen? OF zegt dit weer niets.. Zijn er dames met een vergelijkbaar verhaal? (Al dagen krampen/ontsluiting) en na hoeveel dagen/weken na het verliezen van de slijmprop zijn jullie bevallen? Zo.. Lang verhaal.. Maar ben benieuwd, want ik begin mij nu al een beetje uitgeput te voelen aangezien ik 's nachts van de pijn maar moeilijk kan slapen.. Bovendien voel ik mij al dagen verschrikkelijk niet lekker.. Echt een rot gevoel!! Maar het zou fijn zijn, als de kleine man nog even een paar dagen tot 37 weken kan blijven zitten...
Wat spannend en vermoeiend allemaal , het kan een voorteken zijn ik verloor de prop paar minuten voor het breken van de vliezen maar het is indd ook zo dat het nog een tijd op zich laat wachten , het is de bescherming aan de binnekant misch ff verloskundige bellen en vragen of het geen kwaad kan omdat je nog een tijdje voor de uitgerekende datum bent ik hoop voor je dat het opschiet maar daarna ook weinig slaap hoor maar dan heb je wat te doen snachts hihi succes!!
Haha dankje! Ja, dat weinige slaap zal zich wel doortrekken lang naaaaa de bevalling We gaan het wel zien, zo blijft het elke keer weer spannend zeg
Wanneer je je slijmprop verliest wil dit nog niet zeggen dat je bevalling elk moment kan gaan gebeuren, want dan nog moeten je vliezen natuurlijk ook breken. Zelf ben ik mijn slijmprop in hele kleine stukjes verloren en nog niet helemaal toen de bevalling begonnen was, de vk had toen mijn vliezen gebroken en toen was ik pas de rest van mijn slijmprop kwijt. Wanneer je het niet vertrouwd gewoon je verloskundige bellen hoor! je kunt beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig, en vertrouw op wat je lichaam zegt jij kunt dit het beste aanvoelen! Heel veel succes en zet ,m op!