Mijn dochter wil geen middagdutje meer doen. Op zich geen probleem, maar zij wordt nu elke dag rond 4 uur zo vervelend. Het is echt niks aan zo. Ze ligt nu op bed maar weigert te slapen. Niks helpt... Wat moet ik doen?
Hoe oud is ze? Je erbij neerleggen zou ik zeggen. Als ze echt niet meer wil dan moet ze wel even omschakelen naar het nieuwe ritme zonder middagdut. Dat kost even wat moeite. Hier een week of 2 en toen was hij er helemaal aan gewend en gewoon vrolijk tot 's avonds bedtijd.
hoi hier ook een meneer die niet wil en inderdaad rond 4 uur moe en eet dan ook slecht rond 5 uur. ik heb ook nog geen oplossing, ik zit te denken om hem een klein dutje op de bank te laten doen rond 4 uur voor de tv evt. hoe oud is jouw kindje op dagen dat hij naar de psz gaat slaapt hij wel wel met tegenzin naar bed en als ik dan ga kijken ligt meneer te pitten. ik ben bang dat de middagslaap langzaam wegebt spinnekop
Ze wordt in juni 3 jaar. Ik vind het helemaal niet erg als ze niet meer slaapt, maar wel als ze straks strontvervelend wordt omdat ze zo moe is.. En dan is het van 4 tot 7 niet gezellig hier.
mijn dochter van bijna 3 wilde dit ook ineens niet meer met als gevolg dat ze ook om 4 uur doodmoe was en erg vervelend en huilerig werd... hier kwam het doordat ze in een nieuw peuterbed lag en er tig keer uitkwam.. ook savonds ben ik wel 30 keer boven geweest... was er zo zat van na weken zo aansukkelen dan we uit nood het campingbedje erneer hebben gezet met een dik matras erin... en ineens klom ze er niet meer uit wat ze in haar oude ledikant wel deed.. daarom hadden we ook een peuterbed gekocht.... ze ligt dus liever wat beschut en zolang dit nog goed gaat blijft ze er nog even inliggen.. de middagdutjes doet ze ook weer en daarna is ze de hele dag lekker weer zichzelf en vrolijk en vol energie!
Joey had dat al toen hij 1 was hij wou gewoon niet meer slapen, ik heb hem dan ook niet meer na bed gebracht en was hij dan toch een keertje moe dan sliep hij smiddags op de bank eventjes of ging hij gewoon eerder (na het eten) naar bed omdat hij erg moe was.
Mijn dochter kan alleen de rust niet vinden om laat in de middag nog een dutje te doen. Ze pakt wel dekens en gaat liggen, maar slapen doet ze niet. Nou zal me er maar bij neerleggen en hopelijk kan ze snel de hele dag vrolijk blijven...
Als mijn zoontje geen zin heeft om te slapen, mag hij ook in zijn kamer gaan spelen. Hij moet dan wel stil zijn en daar houdt hij zich aardig aan. Soms gaat hij dan alsnog slapen, maar meestal niet. Nou ja, dan niet (je kunt ze niet in slaap dwingen). Maar van een of anderhalf uur alleen in z'n kamer spelen, rust hij toch ook wel wat uit - hij krijgt dan even helemaal geen prikkels van buitenaf.
denk dat de meeste kindjes met 3 jaar wel ver uit hun middagslaapje zijn. even na de middag een uurtje tv kijken ofzo kan ook wat rust geven.en misschien s'avonds iets eerder naar bed doen?
het is al gezegd, als ze niet wil slapen, dan niet slapen. probeer om haar een uurtje op haar kamer te laten spelen. Hier een jongetje van bijna 3 die soms wel in slaap valt, maar soms ook gewoon een uur lang met auto's in bed speelt. ook goed.
Mijn zoon wou vanmiddag voor het eerst niet slapen tussen de middag! Bleef een uurtje lang zingen e.d. dus er maar uitgehaald en ja 16 uur was hij uitgeteld... vervelend, huilen, dwars enz. uiteindelijk viel hij nog 20 minuten in slaap om 16.15 uur en dit hielp net even over de dip heen... daarna was hij weer vrolijk totdat hij op bed ging vanaaf. Misch een idee om haar toch even te laten "rusten" of "slapen" om 16 uur. heb mijn zoon ook wakker gemaakt na 20 minuten en hij was er echt van opgeknapt! en vanaaf weer zo gaan slapen.
Hier helpt het om haar wat later op bed te leggen. Meestal rond half 2 of 2 uur. Ik laat haar dan max 1 1/2 uur slapen anders gaat ze 's avonds weer liggen feesten in bed. En wil ze echt niet dan zorg ik ervoor dat we 's middags samen een spelletje doen, boekjes lezen of bijv een filmpje kijken. Dan vroeg eten en snel naar bed om 19.00 uur.
Hier ook alweer 2 maanden geen middagslaap meer. Ik heb dr nog t/m 2 jaar standaard iedere middag in bed proberen te leggen, maar ze wil gewoon echt niet meer. Soms valt ze in de namiddag nog wel in slaap in de auto en dan blijft ze vaak nog wel een uur of anderhalf slapen, maar verder niet. Tja, ze is vaak rond lunchtijd erg moe (gapen etc), maar ik krijg dr niet meer in bed, ze blijft ook huilen als ik t wel doe. Ook als ik dr in bed zet om even te spelen, dán huilt ze niet,maar gaat ook echt niet slapen. Na de lunch leeft ze wel weer op en ik moet dr wel altijd extra bezig houden in de middag om heel vervelend gedrag enigszins te voorkomen, maar ach ja, hoort erbij he. Verder slaapt ze sindsdien 's ochtends wel uit tot half 8/8u ipv gemiddeld half 7 voordien. Dus mij hoor je niet meer klagen
Ik heb een oppaskindje van net 3 jaar die thuis ook niet meer wil slapen. Bij mij slaapt ze gelukkig nog wel. Ik vertel haar dat alle kindjes even gaan slapen en dat ik even ga rusten (ben 20 wk zwanger) en dat zij ook even moet gaan rusten. En elke dag valt ze gewoon in slaap en blijft 2 uur slapen. Kennelijk "dwingen" vreemde ogen toch, maar daar heb jij niets aan natuurlijk. Misschien helpt het om een speeltje (boekje ofzo) mee naar bed te geven. Als ze dan niet wil/kan slapen, kan ze misschien even rustig liggen en het boekje lezen.
Tijn wil ook slecht slapen 's middags. Hij gaat sowieso om half 1 naar boven en blijft dan minstens een uur op zijn kamer. Als hij niet kan/wil slapen moet hij op zijn kamer rustig spelen en dat gaat meestal wel goed.