Elise krijgt nu haar eerste kiesjes, ze zit al aan de chamodent maar we merken dat ze echt ergens op wil knauwen alleen de bijring voldoet niet meer. Ze heeft nu vaak haar vingers achter in haar mond (vaak dus au ) en is helemaal fan van een neusspray met een plastic dop want dat is schijnbaar de goede vorm alleen niet handig omdat de dop ook los kan schieten. Iemand tips voor kindvriendelijke bijtoplossingen bij doorkomende kiezen? of heb ik en speciale bijtring over het hoofd gezien?
Hier helpt een tandenborstel goed, kan ze lekker op knagen, mijn zoontje vond dat ook altijd heerlijk, je moet er dan wel bij blijven! En koude natte washandjes helpen hier ook goed.
Onze dochter kauwt dan graag op een tandenborstel en ik gaf haar vaak komkommer (lekker koud uit de koelkast)
komkommer inderdaad, of een rauwe wortel of stuk appel (al vindt ze het chamodent flesje zelf ook heerlijk ).
dat ik daar zelf dan weer niet op kom haha morgen effe worteltjes halen en komkommer en een extra tandenborstel Waterijsjes zal ze vast erg fijn vinden maar dat doen we maar niet te vaak haha
Je hebt ook suikervrije, Stefanie. Dat van die wortel/komkommer heb ik nooit geweten, maar goed...mijn dochter was er binnen no time doorheen. Washandje gebruikten we inderdaad ook.
Mijn zoontje heeft nooit een speentje gewild om op te sabbelen, maar met doorkomende tandjes/kiezen bijt hij graag op een speen. Hij steekt de speen aan de zijkant van z'n mond (ziet er heel grappig uit) en bijt er flink hard op.
Ze hebben zoeen tandenborstel tanden doorkom setje van Nuby met een heel raar borsteltje erbij met een soort uitsteekseltjes misschien vind ze die fijn? Mijn dochter vind het ook lekker om op haar lappen knuffeltje te kauwen, wat wel resulteerd in het vaak wassen vandat ding maar ze vind het schijnbaar wel fijn!
bij ons was de tandenborstel en de chamodent ook favoriet, je heb van die fijne tandenborstels voor de kleinste waaraan een soort handvat zit, toch nog bijblijven, maar er werd wat op afgebeten....