Sinds een maand of 1,5-2 is onze oudste heel veel moe en lusteloos. Is niet vooruit de branden en hij geeft vaak aan dat hij moe is. Hij is in de lengte de afgelopen tijd weer de lucht ingeschoten en zijn gewicht is ietsje naar beneden gegaan (niet dramatisch 0,5-1 kg). Nu ging hij vanochtend mee de hond uitlaten en na een 300 meter begon hij alweer, mama, ik ben moe, mijn beentjes willen niet meer lopen. Uiteindelijk met een beetje aandringen heeft hij het rondje wel uitgelopen, maar het ging niet van harte. 'S middags slapen wil hij al ruim een jaar niet meer. Ik had eerst zoiets van ik kijk het wel even aan, misschien een fase of misschien komt het door de groeispurt (hij is nu 111cm), maar ik begin nu toch wel te twijfelen of ik de huisarts moet bellen voor een afspraak.
Zou ik wel doen... Hier lopen we nog bij de kinderarts voor de jongste maar zij bleef ook maar moe moe moe en heb om een bloedonderzoek gevraagd. HB, IJzer, ijzeropslag en schildklier is geprikt. En de ijzeropslag bleek aan de lage kant dus we kregen ferrodrank. Nu lijkt het wel iets verbeterd na ruim 4 weken maar ze blijft moe. De volgende stap is de KNO arts omdat ze ook snurkt en ws daardoor niet in een diepe slaap komt en daardoor moe blijft. Dan zijn het misschien de amandelen.
Ik zou het doen, mijn zoon had dat ook en nu zijn we bij de kno geweest, z'n amandelen worden verwijderd en buisjes worden er geplaatst. Uit het bloedprikken kwam niks bijzonders
Absoluut doen! Onze oudste dochter bleek met 1 jaar en 5 maanden de ziekte van Pfeiffer te hebben opgelopen. Zei was ook zo moe! Sliep echt hele dagen. Sterkte
je kunt ook eerst zelf proberen om bijvoorbeeld al vitamine pilletje te geven en Roos Vice Ferro. Als ie dan nog moe blijft kan je altijd bloed laten prikken.
Hij krijgt iedere dag al vitaminetabletten, hiermee zijn we vorig jaar gestart omdat ze zo vaak verkouden en ziek waren.
En ik lees op de site van roosvicee dat je voor het gebruik van Roosvicee Ferro eerst een arts moet raadplegen. Zij geven aan: Q Waarom moet de arts geraadpleegd worden voor het drinken van Roosvicee Ferro? A Een tekort aan ijzer (oftewel bloedarmoede) zal zich uiten in een gevoel van snel moe zijn, futloosheid en een bleek uiterlijk. Of er daadwerkelijk sprake is van een tekort aan ijzer in het lichaam, kan alleen door een arts, verloskundige of diëtist worden vastgesteld. De arts kan dan ook vaststellen hoe groot het tekort aan ijzer is, zodat een beter advies gegeven kan worden. Toch maar even de huisarts bellen dus.
Zou ik wel doen ja als hij iets nodig heeft dan moet dat juist gedoseerd worden. En ws kijk je het al lang genoeg aan.....
Nog niet, morgenochtend hebben we een afspraak. Ik wilde graag naar de huisarts waar we al vaker zijn geweest en morgenochtend was bet eerste vrije plekje.
Huisarts heeft hem helemaal nagekeken, maar zag geen rare dingen. Wel vond hij dat het duidelijk te merken/zien is dat zoon inderdaad wat lustelozer, vermoeid is. Hij wilde bv niet met de auto's spelen zoals normaal en hing heel erg aan mij. Bloedonderzoek wil hij op deze leeftijd liever niet doen als het niet hoeft omdat het best traumatisch kan zijn. Hij vermoed dat mijn zoontje inderdaad een tekort aan ijzer heeft. Hij krijgt nu een drankje, is er geen verbetering binnen 1,5 maand dan moeten we iig terugkomen.