Waar op letten bij kiezen zwemles?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Emma86, 14 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    #21 Zana28, 18 jul 2019
    Laatst bewerkt: 18 jul 2019
    Kijk goed naar de voorwaarden, hier kun je wel het A pakket afkopen, maar zit er ook een maximum duur aan. Koop je een 5 of 10 lessen kaart, is die ook maar 5 of 11 weken geldig en kun je niet of maar 1 keer inhalen als het kind ziek is of een keer niet kan.

    Wat ik storend vond (bij het B diploma), er kwamen steeds weer nieuwe kinderen in de groep van max. 10 kinderen, daar ging elke keer de extra aandacht van de zwemmeester naar uit (ook kinderen die niet in het water durfden of altijd aan de zijkant hingen) en meerdere keren hadden ze verschillende vervangers, die dan weer de kinderen niet kenden. Er was een online tool om te zien welke waardigheden de kinderen al konden, maar dat werd vaak niet ingevuld ( je mag hier het eerste kwartier kijken en dan oefenen ze 30 minuten zonder ouders.)

    In mijn ogen hebben ze de kinderen maar wat laten doen en weinig goede techniek aangeleerd, waardoor bijvoorbeeld het duiken door een gat makkelijker gaat of het ademhalen bij de borstcrawl. Maar als je iemand vraagt wiens kind binnen no time het b-diploma heeft gehaald, zal je waarschijnlijk een heel ander en positiever antwoord krijgen.

    Het ligt ook aan jouw kind, hoe het omgaat met water en zwemles, mijn kind had er geen hekel aan, maar tegelijkertijd vond het het gat moeilijk en de combinatie van bewegingen bij de borstcrawl. Wij hebben hier niet zo veel keuzemogelijkheden en je hebt al zo veel geïnvesteerd....wat ga je dan doen, op gegeven moment zat er geen vooruitgang meer in en was er ook geen zekerheid dat het nog zou gebeuren.... je hebt ook elke les maar een paar keer de kans om te oefenen, de rest van de tijd moet je wachten of worden dingen gedaan die je al beter kunt. Wat ga je doen, doorgaan, gaan voor een certificaat of stoppen.... uiteindelijk wel nog het b-diploma gehaald.....pffff, blij dat ik er vanaf ben...Er zijn gewoon dingen, waarop je geen invloed hebt, ook als probeer je nog zo goed te kiezen....
     

Deel Deze Pagina