Laten jullie je opvangtoeslag direct uitbetalen aan het KDV of schieten jullie het eerst voor en wachten dan tot je het terug krijgt? Het is nogal een bedrag om voor te schieten vind ik. Maar ik vraag me af als je het rechtstreeks uit laat betalen of het dan wel goed gaat met bv. eindafrekeningen ofzo. (stel dat je voorschot uiteindelijk te laag blijkt en je krijgt nog iets terug eind van het jaar....)
Wij betalen het gehele bedrag aan het kdv en krijgen van de belastingdienst iedere maand geld terug. Ik wist niet eens dat het ook andersom kon
Voor zover ik weet kan ik het niet rechtstreeks aan de kdv laten uitkeren. We moeten het dus voorschieten. Nogal een irritant systeem. Voor de hypotheekrenteaftrek gaat dit ook al zo en zodoende ben je aan het begin van de maand het grootste gedeelte van je salaris direct kwijt waarna je vervolgens 2 weken later ofzo pas het geld van de belastingdienst krijgt.
Hier gaat de kinderopvangtoeslag rechtstreeks naar het kdv. Het jaarinkomen is bewust hoger geschat, zodat je naderhand een nabetaling krijgt. En je betaalt zelf het restant, dus wbt eindafrekening met het kdv kun je geen problemen hebben.
Precies! Ik weet niet welke slimme pipo dit bedacht heeft maar zowel hypotheek als kinderopvang moeten eerste van de maand betaald worden en de tegemoetkoming komt pas 2 weken later
Je krijgt je kinderopvangtoeslag vooraf uitbetaald. Het is dus een kwestie van apart houden (doe dat vanaf het begin, anders loop je inderdaad zo een maand achter voor je gevoel). Hier krijg ik op de 20e van de maand de toeslag voor de volgende maand. Check deze link: http://www.toeslagen.nl/particulier/kin ... er-02.html
Hoeveel kan dat nou schelen? Dan moet je je inkomen wel veel hoger hebben ingeschat en dan scheelt dat wat 10 euro per maand? @ Anakin: Ah oke, dat scheelt alweer iets. Maar toch blijf ik het onhandig vinden dat we zelf met dat geld moeten schuiven terwijl het naar mijn inziens ook wel direct naar de kinderopvang moet kunnen.
Wij krijgen het een aantal dagen binnen voor we het aan het KDV moeten betalen. Vaak maak ik het dan gelijk over zodat er geen verwarring op de rekening kan ontstaan.
Dat doen wij ook inderdaad.. de hypotheekrenteaftrek die wij op de 20e van bv jan krijgen is voor de maand feb.... zo heb je het altijd vooraf
O dus je krijgt de toeslag vooruit betaald van de fiscus? Dan is het geen probleem natuurlijk, gewoon een kwestie van apart houden.
Er zijn natuurlijk ook gezinnen waarbij elke euro telt (nu is dat hier niet het geval), dus misschien iets beter nadenken voordat je zo'n opmerking plaatst . Dan kun je beter elke maand 10 euro teveel betalen, dan achteraf 120 euro + rente moeten terugbetalen. Ik pas ervoor om achteraf aan de belastingdienst te moeten terugbetalen met weet ik veel hoeveel % rente. Daarom liever op safe.
Sinds wanneer moet je rente betalen aan de belastingdienst? Dat heb ik nog nooit hoeven doen. En je kunt ook werkelijk overal een probleem van maken hoor
Meiden, kom op zeg, het zal allemaal wel niet zo bedoelt zijn toch? Laten we het gezellig houden. Het is tenslotte een vrij luchtig topic. Ik wist niet dat je het aan het kdv kon uit laten betalen! Lijkt mij wel prettig, hoef je het niet apart te houden enz. Ik krijg liever één duidelijke eindafrekening iedere maand. Ik zal eens informeren bij het kdv waar mijn zoontje ingeschreven staat.