menstruatie en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door flower1975, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower1975

25 dec 2007
    49
    0
    0
    hoi,

sinds een aantal dagen is mijn kleine man erg onrustig en wil veel vaker aan de borst. hiervoor hadden we een goed ritme (om de 4 uur en `s nachts na ong 8 uur). nu is het heel onregelmatig, maar vaak na 3 a 3 1/2 uur , ook `s nachts.
    Nu ben ik vandaag ongesteld geworden, dus vroeg ik me af of dat invloed heeft op de borstvoeding? ik word best onzeker of hij wel genoeg naar binnen krijgt. hij laat nl. steeds de borst los, en gaat dan huilen. de fles nam hij wel goed vanochtend bij het kinderdagverblijf (180 cc).
    Ik hoor graag je reaktie

Groetjes v.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Als ik je verhaal zo lees spelen een paar dingen tegelijk. Rond 3 maanden is er een regelperiode. Het kan zijn dat hij ineens veel vaker wil drinken dan normaal. HIj stelt zo zelf bij hoeveel voeding jij gaat aanmaken. Als je toegeeft aan zijn zijn vraagmomenten zal jou lijf reageren door meer voeding aan te maken.

Je schrijft dat je net begonnen bent met menstrueren. Het is zo dat veel moeders de week voorafgaand aan de menstruatie een dip in de melkproductie ervaren. Dit komt na die tijd wel weer goed.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina