Hoi, Mijn dochter gaat elke avond om 19.00 uur na een borstvoeding naar bed. Om 23.30 uur geeft mijn vriend haar een flesje afgekolfde melk zodat ik leker vroeg naar bed kan en ze slaapt dan door tot 7 uur en soms 8 uur in de ochtend. Dit doen wij al vanaf dat ze 3 maanden is en eigenlijk wordt ze nooit echt wakker tijdens die fles maar drinkt hem wel erg gretig op. Ik ben bang dat als we die fles niet geven ze steeds weer midden in de nacht komt want 12 uur zonder voeding lijkt mij wel heel erg lang. En daar zit ik eerlijk gezegd niet meer zo op te wachten. Nu hoor ik om mij heen steeds meer dat kindjes van 5 maanden zo'n 12 uur per nacht slapen zonder voeding. Dit zijn overigens allemaal flessenkindjes. Ik weet niet of daar nog verschil in is. Mijn vraag is dus ook: Kan ik die late voeding laten vervallen of is 12 uur op zonder voeding echt te lang? Ik zit er zelf al aan te denken om het gewoon es te proberen en te kijken hoe het gaat. Ik hoef dan die voeding niet meer af te kolven wat op zich ook wel weer prettig is want ik merk ook nog dat ik s'avonds weinig melk heb. Waarschijnlijk zal ze dan wel even middenin de nacht komen en dat vind ik niet erg. Maar als dat dan standaard gaat worden omdat het echt te lang is dan kunnen wij beter op onze oude manier doorgaan want dat werkt eigenlijk heel goed. Ze groeit overigens goed en is een erg tevreden meisje. Wat adviseer je ons om te doen? Doorgaan met die late fles of kijken of ze ook zonder die fles de nacht doorkomt? Bedankt en groetjes, Indy
Hoi, door de herfstvakantie hier een beetje laat antwoord. Hoe is het nu? Heb je het al uitgeprobeerd? Ik zou namelijk zeggen gewoon uitproberen, of het blijven doen zoals je nu doet. Volgens mij maakt het namelijk niet zo veel uit. Je kindje doet het goed, jullie komen de nachten goed door. Zie dus maar. succes en geniet van je kindje! Heidi Margit