Onze zoon van 9 is aan het sparen voor een tablet. Nu willen wij ons eerst verdiepen in de wereld van de tablets, haha, wij zijn er echte leken in. Waar moeten we rekening mee houden? Hebben jullie tips? Ik hoor van een aantal moeders op school dat ambrasoft niet werkt op de tablet. Dat zou wel heel jammer zijn aangezien zijn juffen de kinderen stimuleren om thuis te oefenen met dit programma. Iemand die hier iets vanaf weet?
Ambrasoft gebruik ik niet, dus geen idee of het werkt, maar ik zou voor een iPad gaan, is echt zo handig en gebruiksvriendelijk! Ook zijn er lekker veel apps voor te krijgen. Mijn zoontje is er ook voor aan het sparen, hij gaat voor een tweedehandse op Marktplaats, omdat een splinternieuwe best prijzig is en hij moet het zelf bij elkaar sparen.
Zorg dat het een goed merk is. Met samsung of apple zit je altijd goed. Met dat programma heb ik geen ervaring.
Als ik ambrasoft intyp in de store krijg ik dit te zien. Zie foto. is dat dat rekenspelletje? Ik heb samsung, android
Ambrasoft werkt enkel op tablets die geschikt zijn voor flash. Daarmee valt apple al af en volgens mij android ook. Windows tablets niet waarschijnlijk. Schijnt dat als je puffin installeert op je ipad dat je daar wel ambrasoft mee kunt gebruiken maar heb dat zelf nog niet geprobeerd eigenlijk. Ik zou in ieder geval geen speciale kindertablet kopen... Die zijn doorgaans wat "oud" qua software en gaan vaak snel stuk. Kijk wat vrienden in je omgeving gebruiken, vraag hun mening... En zoek uit of je parental controls hebt. Bijv op de ipad kun je allerhande apps gewoon "uit" zetten... En onze oude android tablet had gewoon een kindermodus erop met instelbaar nachtslot. (Bijv 19.00-07.00 kan hij niet worden unlockt) Je kon daar geen apps uit zetten maar moest specifiek aangeven wat er WEL mag worden gebruikt. En koop een stevige hoes/bumper... Dan gaat hij vast langer mee.
Mijn oudste heeft een Ipad air via school, met een griffin survival-case. Zij werken met bloon, rekentuin, taalzee, words and birds e.d. Wij hebben zelf een samsung. Die vind ik fijner in gebruik, maar dat is maar net wat je gewend bent denk ik.
Mijn dochtertje heeft een samsung tab 3 7 inch lite voor haar verjaardag gekregen. Heel betaalbaar en een prima tablet voor een kind. Zij is er blij mee en ik vind het een niet meteen een belachelijk duur ding.
Nee, het is geen app. Inmiddels ben ik al wat wijzer geworden wbt Ambrasoft. Ik heb even wat rondgebeld. De uitgever moet eerst iets ontwikkelen zodat je dit programma op de tablet kunt gaan gebruiken. Op dit moment is ambrasoft niet te gebruiken. Ook niet als je een flash app installeert.
Bedankt allemaal voor het meedenken. Wij zitten op dit moment aan een samsung te denken. Mijn man neigt naar een apple maar dat vind ik zelf eigenlijk te duur voor waar hij hem voor gaat gebruiken. En tweedehands is eigenlijk ook wel een gok of dat goed is. Saskia78, zal idd wel op windows tablet kunnen. Je hebt tegenwoordig ook mini laptop en tablet in 1?? Maar als je daar 1 van aanschaft, ben je ook wel wat geld kwijt. De goedkoopste zit geloof ik rond 200 euro en dat is dan niet het beste natuurlijk. Maar op dit moment mag onze zoon de tablet van mijn zwager gebruiken die er niets mee doet. Dus wij stellen de koop van een tablet nog even uit. Kunnen wij een leuke aanbieding in de gaten houden.
Deze heb ik ook pas voor m'n dochter van drie gekocht, helemaal goed! Fijn formaat en prettig in gebruik. En ik val niet flauw als ie toch stuk gaat Ik heb zelf een iPad en die kost meer dan drie keer zoveel dan die Samsung maar vind de Samsung eigenlijk net zo prettig hoor
ik ben nieuw hier, maar ik wou wel even reageren. Ambrasoft is wel fijn op een laptop of z. Kurio heeft een nieuwe laptop en tablet in een, schermpje makkelijk van het toetsenbord af te halen en je hebt een tablet. Je krijgt 3 maanden gratis ambrasoft er bij en het is een windows apparaat. geen problemen met flash dus. Kurio Smart heet het.
Ik zou voor een Samsung gaan, als dat binnen budget valt. Te veel negatieve ervaringen met andere merken.