dochter een bril iemand tips

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door p1982, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

dochter moet een bril. bij oogarts in het ziekenhuis gemeten

glazen moeten +2.5 en 2.75 zijn

iemand nog tips bij het aanschaffen van een bril

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Voor onze dochter hebben we iedere keer glazen genomen met het volledige pakket qua slijpen. Dus zo dun mogelijk met ontspiegeling e.d.. Zij heeft nog al wat verschil in beide ogen dus zonder dat zou je het ene oog door de bril groter zien. Staat natuurlijk raar plus dat het glas dus ook aanzienlijk dikker zou zijn.

Verder: laat je dochter de brilkeuze beslissen uiteraard met hulp maar dring geen montuur op die ze niet lekker vindt zitten. Laat haar zoveel brillen passen als ze wil.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

ja we willen haar inderdaad zelf laten kiezen, even fotos maken en dan misschien makkelijker als ze meer brillen mooi vind

4. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Neem een (goedkope) reserve. Dochter was voorover gevallen en had allemaal krassen erop en moest toen een week wachten. Toen direct maar 2 aangeschaft. 1 van nike en 1 goedkope budget selectie. Die vindt ze net zo lekker zitten.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

Wat zijn jullie ong kwijt voor een bril?

En er voor verzekerd?

En hoevaak nieuwe glazen

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoe vaak je nieuwe glazen nodig hebt is heel persoons afhankelijk. Ik had vroeger vaak elk half jaar nieuwe glazen nodig. Een enkele keer pas na een jaar. Mijn ouders merkten opgegeven moment op dat mijn ogen vaak na een groeispurt achteruit gingen.

7. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou overal gaan passen, ook bij de wat duurdere opticiens.. Bij de Hans anders en specsavers werden hier veel te grote modellen aangemeten. En ook nog zeggen; oh wat mooi enzo.

Hier nooit een reservebril gehad, koop wel ieder jaar een nieuwe bril. En hier hoeven we niet zo veel te wisselen qua glazen. Elk jaar druppelen en dan kijken of er wat aangepast moest worden Dochter draagt nu bijna 3 jaar een bril en pas 1 keer zijn de glazen aangepast.

8. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ga, als het financieel kan, naar een kinderspeciaalzaak. Hier zit er eentje met 150 kindermonturen. Kind wordt op de foto gezet met iedere bril en op een groot scherm zie je ze dan allemaal naast elkaar.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Zou vooral ook een zaak in de buurt nemen. Als je voor ieder dingetje aan de bril anderhalf uur moet rijden wordt je niet gelukkig. (Sommige kinderen zijn heel voorzichtig natuurlijk, anderen minder.)

10. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Ga voor goed advies naar een goeie opticien.
    Was voor de bril van mijn dochter 220 euro kwijt maar wel van veel betere kwaliteit dan die van mij (pearle). M'n dochter heeft zelf gekozen. Mocht een aantal monturen mee naar huis nemen en liet deze vol trots aan de opa's en oma's zien. En zo heeft ze haar keuze gemaakt. Mijn verzekering zou tot 150 euro vergoedde maar kreeg het volledige bedrag vergoed omdat het medische noodzakelijk was.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij zijn ook naar een brillenzaak in de buurt gegaan, geen grote keten.
    1x per jaar worden de ogen gedruppeld en zal hij een nieuwe bril krijgen.

wij waren voor zijn bril 350 euro kwijt

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier hebben twee kinderen een bril, wij hebben bij eyes and more drie brillen voor 140 euro, eerste bril 100'euro tweede kinderbril gratis derde 40 euro, krijgen er 100 euro van vergoed,

Er zijn twee keer over een bril gesneuveld maar dit door andere kindjes die de bril hebben afgepakt en uit boosheid hebben door gebroken, verder gewoon tevreden over de brillen van eyes and more, goede service vind ik zelf. En over de monturen/glazen heb ik ook weinig te klagen.

Wij laten de kinderen zelf hun brillen uitzoeken, dit omdat de kans dan groter is dat ze de bril ook werkelijk op houden

Verder goed opletten met of je kind zijn neus geschikt is voor neusvleugels,

Onze dochter had een bril uitgezocht met neusvleugels bleef maar van de neus zakken, bij verschillende bril zaken nieuwe vleugels erop laten zitten in verschillende groottes en diktes en lengtes etc etc maar hij bleef van de neus glijden,eenmaal op controle bij de oogarts zei deze dat onze dochter geen neusvleugels moest hebben omdat ze hierdoor over haar bril ging kijken en de ogen juist slechter zouden worden door het teveel inspannen van de ogen en dat ze beter kunstof montuurtjes kon kiezen.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

het is gelukt zaterdag, nu wachten op een telefoontje dat de bril klaar is

ze heeft er veel opgehad en apart gelegd wat ze mooi vond en haar ook stond en nu een mooie uitgezocht

is wel bij een kleine opticieen die goed aangeschreven staat

14. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Wij zijn maandag ook geslaagd voor 2 brillen voor onze zoon. Nu ook wachten op een telefoontje van de opticen. 😀

Deel Deze Pagina