Hallo, Wij zijn van plan om op vakantie te gaan als onze baby 2 maanden is. We gaan vliegen en willen graag de kinderwagen met reiswieg mee. We hebben een Mutsy 4-rider. Helaas bestaan er geen hoezen voor maar heeft iemand tips om deze toch goed in te pakken voor de vlucht? Ik ben echt op zoek naar tips en dus niet een discussie van wel of niet meenemen van de kinderwagen. Buggy is met kleine baby geen optie. Er gaat een draagzak mee maar de kinderwagen dus ook voor de afwisseling. Weet iemand of er andere transportzakken zijn waar deze kinderwagen in past? Of iemand ervaring met insealen?
Volgens mij mag je kinderwagens meenemen tot aan de gate en wordt hij dan pas ingeladen, gewoon los met alleen een label eraan. Dus dan hoef je hem helemaal niet in te pakken. Informeer anders bij de luchtvaartmaatschappij of het reisbureau.
De PramPack is ideaal hiervoor. Wij hebben ook een Mutsy 4-Rider en hij past gemakkelijk met reiswieg in de PramPack. Je kunt hem huren, via Google wel te vinden. Bij de meeste maatschappijen mag de kinderwagen niet mee tot aan de gate, maar check je hem gelijk met je koffers in. Een goede beschermtas is dan zeker aan te raden.
Dank voor de reacties! De kinderwagen moet idd meteen ingecheckt worden, dus tot de gate is geen optie (eigenlijk ook wel lekker, aangezien de wielen los kunnen en er een matrasje etc los inzit). Ik ga die tas eens even opzoeken! Dank voor de tip