Hallo ik ben onze bestemming voor volgend jaar aan het bekijken. nu heb ik gezien dat je voor twee weken florida niet zo gek veel meer kwijt bent dan voor bv tien dagen turkije (ik spreek over schoolvakantie met pasen in belgie).ikzelf wil op vakantie vnl ontspannen en natuur beleven, maar we hebben natuurlijk ook twee kinderen van zeven en bijna vier tegen dan. raden jullie dit aan? Is het daar mooi? De lange reis waard? Hoeveel geld waren jullie kwijt? Wat zijn aa raders? Disney is super maar niet mijn eerst prioriteit wegens duur en we zijn vorig jaar al in parijs geweest.
Als dat klopt wat je zegt over de prijs, dan boek ik ook meteen. Wij wilden er eerst ook heen, maar ik kwam voor 2 weken in mei al op een kale prijs van 4000. Daar komt dus nog alles bij, eten/drinken/excursies/parken. Dan kom je zo op 6000. Ben benieuwd hoe jij de prijs dan hebt berekend? Verder lijkt het me een fantatische bestemming om een keer te zien. Jouw kids hebben wel de leeftijd ervoor om dat ook leuk te vinden.
IK ben er geweest, zonder kinderen. Ik vond het leuk. Maar wel prijzig hoor! Zeker ook als je toch naar die parken wil, wat met kinderen wel aan te raden is. Qua eten enz was het toen vergelijkbaar met NL, maar is al wel enkele jaren geleden. Qua natuur enz vond ik Californië wel veel leuker als Florida. Maar ook dat is prijzig.
Ik vind Florida super leuk,ben er al 3 keer geweest en ga er van de zomer voor 4e keer heen maar de vliegtickets zijn wel heel duur vind ik. Als je er eenmaal bent is verblijf en eten niet zo duur. Hotels en restaurants zijn goedkoper dan in Europa. Disney is ind heel erg duur maar wel heel leuk. En het is bijna niet te vergelijken met Parijs, het is veel groter. Heeft 4 parken en 2 waterparken. Als je toch niet naar Disney wilt is Seaworld ook nog erg leuk is ook wel duur maar iets minder duur dan Disney. Als je wilt relaxen is de kust aan de kant van de golf van Mexico heel erg geschikt. Hele mooie stranden. Je hebt er ook diverse stateparks, (natuurparkjes) en die zijn niet duur. Meestal een paar dollar per persoon. Het is ind waar dat de natuur in het westen van Amerika, Californie, Arizona veel spectaculairder is. Maar dat is ook weer nog duurder en zijn je kinderen misschien ook wat te jong voor. Tenminste dat vond ik voor mijn dochter van 4.
Erg leuk hoor. Qua natuur is de everglades erg leuk om te doen, of een tripje naar the Keys. Verser Ijn er mooie stranden en ongelofelijk veel pretparken. Disney bestaat uit 6 verschillende parken, dus niet te vergelijken met Parijs, en verder zijn ook dingen als Seaworld of Universal Studio's echte aanraders.
Kan wel kloppen hoor, wij zijn ook voor een spotprijs naar Miami beach geweest 2 maanden terug. Dan praat ik over vlucht en hotel voor 2 volwassenen en een baby totaalprijs beneden de 1500 euro voor 9 dagen.. Ik vond het in iedergeval heel leuk in Miami en vond de lange vlucht het zeker waard!!
Maar dan heb je het over 1 accommodatie voor de hele reis? Is dat wel leuk? Kun je dan wel echt wat zien? En is het tijdverschil en de lange vlucht het wel waard om maar 9 dagen heen te gaan? Met kids?
het is wel de bedoeling om ee auto te huren , anders is het idd niet interessant. Florida is groot, waar verblijven we best denken jullie, om het meest centraal te zitten voor uitstappen? ben net eens op Disney gaan kijken, wel érg duur hé, als je een hopper ticket neemt zeker ... ik ben niet zo happig op die pretparken omdat dit een "trigger" is voor onze zoon met ASS, die doet dat héééél graag maar wordt dan ook hééél vervelend / eisend / drammerig (vorig jaar in parijs ervaren).
ik zat trouwens op een prijs van een 3000 euro voor 2 weken met logement zonder auto. Moet er nog eens goed over nadenken want als we alle kosten erbij tellen ter plaatse gaan we misschien toch op 4500 - 5000 uitkomen en dat is wel heel veel . owv de prijsvergelijking, twee weken bv tenerife met twee kinderen is ook al snel 800 pp of meer = minimaal 3200 - 3500 euro , turkije is ook niet goedkoop. En dan heb je ter plaatse nog niets gedaan. Ik ben geen type om een hele week aan een zwembad te liggen maar voor de kinderen moet die optie er natuurlijk wel zijn. ik denk dat de prijzen van logement ter plaatse gedaald zijn owv de crisis in Amerika.
Ja klopt wij zaten de hele reis in het Riu Florida beach.. We hebben wel wat dingetjes gezien en de hop on hop of bus gedaan enzo maar in principe was het meer een relax/shop vakantie.. Wij vonden het allemaal waard, het reizen en tijdverschil. Scheelt misschien wel dat ons meisje al een aantal keer had gevlogen dus erg rustig was deze vluchten..
Volgens mij was de reis zelf met vlucht en hotel tussen de 1200 en 1300 euro.. En we hebben daar maximaal 1000 euro uitgegeven. Shoppen En ontbijten, lunchen en avondeten allemaal buiten het hotel gedaan! Vind dat best netjes nog..