Waar op verschonen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Scorpio99, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Na 2 jaar nog steeds iedere verschoonbeurt en aan- uitkleedbeurt op de commode, boven.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb mijn dochter nog nooit op een/de eettafel verschoond... Dat vind ik echt goor! Ze wordt boven op de commode verschoond of beneden op de grond op het kleed.
    Ik had er vroeger bij al mijn neefjes en nichtjes al zo'n hekel aan als ze dat op mijn tafel deden! Of nog erger in een restaurant gewoon op tafel.
    Ik vind een commode dus geen overbodige luxe (of twee, een boven, een beneden)

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij ook: Hemnes. Ik verschoon mijn zoon ALTIJD op de commode, want bij het verschonen op de ettafel of op bed krijg ik rugpijn. Dat vind ik erg vervelend. Of we moeten al niet thuis zijn, dan doen we het met iedere plek enigszins op hoogte die voorhanden is.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben geen commode. Verschonen gebeurt waar het uitkomt. Verzorgingskussen ligt op de eettafel (die eigenlijk niet gebruikt wordt om te eten). Maar evengoed op bed, in de zetel, op de grond. Ik geb. echt nog nooit een commode gemist.

5. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook waar het uitkomt: de commode, het bed, de box, op de grond... Maar op een eettafel vind ik ook niet zo fris...

6. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Dit inderdaad, vind het zo smerig en zit soms vol verbazing te kijken als mensen hun kind in een restaurant of op een eettafel gaan verschonen (of op de bank..) Zo vies, snap dat echt niet.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vraag me wel af hoe sommige mensen hun kind verschonen als de tafel eronder er vies van wordt. :( Je gebruikt toch een matje? Zeker in een restaurant vraag ik me af waar het anders moet. Daar is zo'n verschoontafel in de wc niet altijd voorhanden. Moeten mensen dan maar op de grond ofzo?

Ik verschoon meestal gewoon boven op de commode. Maar die is voor mij ook wat te laag hoor. En zoon ligt er voor mij onhandig op. Ik zou hem liever met de benen naar me toe hebben, maar dat past niet. Als het kind zo ligt, heb je minder de neiging om scheef te staan en dat is ook belastend voor je rug.
    Als ik beneden op de eettafel verschoon, ga ik er gewoon bij zitten. Of op de salontafel en dan zit ik er op mijn knieën voor.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Dit idd. Hier verschoon ik overdag ook vaak op tafel, maar leg hem dan op een badhanddoek en hydrofiel, de tafel wordt daar echt niet vies van...
    Bij anderen loop ik vaak wel even naar boven en dan verschoon ik hem op bijv. het bed (ook weer met iets er onder).

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad. Een plaspamper verschoon ik zelfs zonder matje maar zonder dat er iets 'vuils' ooit de tafel raakt. Anders gebruik ik voor de zekerheid wel een matje, maar zelfs dan komt dat niet in contact met vuil hoor. Zijn anderen dan zo onhandig, of heb ik zo'n nette baby (nee dus)?

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Waarom moet je speciaal iets beneden hebben om op te verschonen? Ik liep altijd even naar boven en heel in het begin nam ik het aankleedkussen smorgens mee naar benden voor op de eettafel en deed ik het beneden. Maar toen ik helemaal fit was liep ik gewoon de trap op, goed voor de lijn ook.

Ik zou dan ook echt geen commode in de huiskamer zetten en al helemaal geen tweede eettafel in je huiskamer.

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    commode, of bank of bed, en vanaf een jaar gewoon vaak staand (behalve bij poep hihi) met een broekje aan..

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden verschonen wij nog steeds zonder problemen op de commode.
    Finley uiteraard ook.

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier maar net waar het uitkomt.
    Op ons bed, zijn bed , bank, tafel, vloer. Ach ik ben hier niet zo moeilijk in en onze vent ook niet gelukkig.
    Commode is naar zijn zusje haar kamer gegaan en soms vind hij het gewoon leuk om daarop verschoond te worden.
    Voor mijn rug is dat wel de beste optie maar gelukkig hoeft hij niet meer 8x op een dag verschoond te worden.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Op de commode op het aankleedkussen, dat gaat prima.
    Op de bank of weet ik veel waar krijg je en ontiegelijk rugpijn van en de kleine (die van ons wel) ligt constant te draaien, en op de commode weet ze 'o ik krijg een droge luier' dat gaat veel makkelijker en alles bij de hand.

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Vind ik ook!

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik loop al dik een jaar continue de trap de op en verschoon enkel en alleen boven op de commode altijd zo gedaan vanaf het begin.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

We hebben er drie en ben altijd naar boven gelopen om ze te verschonen. Die trap is en kleine moeite en in de huiskamer heb extra troep enzo. Ik had in de luiertas altijd een voorraad dus als het echt nodig wad kon het beneden naar die het gemak van een commode en de spullen bij de hand ging ik altijd naar boven.

18. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik weet niet of dit al gezegd is.
    Je zou het kunnen overwegen om op een verschoonkussen op het aanrecht te doen. De ideale werkhoogte en hoef je alleen een extra kussen aan te schaffen.

(En mocht je dat goor vinden een flacon Detol spray en keukenpapier is zo gehaald ;) )

Deel Deze Pagina