Ik ben even benieuwd of jullie ook een traktatie regelen voor de leidsters als jullie kind jarig is. Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb 'ja' ingevuld, want als zoontje 4 wordt ga ik het wel doen. DAn is het ook voor afscheid op psz. Ik moet wel zeggen dat ik het hélemaal vergeten ben toen hij 3 werd. Heb ik de juffen niks gegeven.... (terwijl ik zelf juf ben en ook altijd als er door kinderen getrakteerd wordt een of andere reep chocola krijg ofzo).
ja ik doe het altijd wel.. waar ik benieuwd naar ben is of iedereen op school voor de leerkrachten hetzelfde trakteert als de kinderen??
Ik heb nu met "nee" geantwoord. Dit omdat ik er altijd aan probeer te denken maar nu ineens pas dor heb dat ik het de laatste verjaardag vergeten ben
Ja natuurlijk... ze eten toch met z'n allen iets lekkers of ze krijgen toch allemaal een kleinigheid?
Ik koop altijd een grote pot met oud-Hollandse snoepjes bij de Hema, grote strik erom en die zetten ze dan in de keuken zodat ze er lekker van kunnen snoepen als ze bijv pauze hebben.
Ja. Had voor de leidsters wel wat anders als voor de peuters! (een zeepketting voor de leidsters van de psz)
Hier juist alleen de leidsters getracteerd. De kleintjes niets ... die waren 0-2 jaar dus vonden wij niet echt nodig om daar de tractaties uit te delen.
Op de crèche koop ik altijd lekkere koeken en voor op de basisschool (waar ze ook de klassen rond mogen) een schaal met fruit want de juffen kunnen geen koek mee zien.
Ik had gewoon wat extra traktaties gemaakt, niks aparts voor de leidsters dus. Nou was het twee weken later dag van de leidster, toen wel wat te snoepen gegeven en zelfgemaakte bloemetjes..
geef de juffen meestal een doosje merci of bonbons voor in de koffiekamer. soms nog een leuk seeproosje ofzo van de action erbij voor de juf zelf
Wij doen het niet, ze zitten op de psz. Zodra ze naar de basisschool gaan wel, maar voor nu vind ik het niet nodig, hier zijn ze goed in vreselijk veel regels opleggen over wat we wel en niet mogen trakteren.. het is hier een gedoe om wat 'goeds' te kiezen.... Mag geen snoep, geen koek, geen ijs, geen bellenblaas.. We moeten maar fruit trakteren, belachelijk... Volgende keer zouden we demonstratief de juffen een appel moeten geven en de kids wat lekkers
Ik zou het juist fijn vinden als er bij mijn dochter op het kdv een soort beleid zou zijn dat er geen snoep, koek, ijs en chips getrakteerd wordt. Op het kdv doe ik altijd een doosje chocola voor de leidsters bij de traktatie. Iemand typte net 'fruit voor de leerkrachten op de basisschool, omdat ze geen koek meer kunnen zien'. Goed idee eigenlijk. Er komen voor hun zoveel kindjes langs natuurlijk.
Hmm mja onze kdv-leidsters waren ook gewoon onze houvast en hoorden er echt helemaal bij. Dus die kregen ook wat lekkers. Nu op school mocht ze ook de klassen rond dus heb een doos chocotruffels meegegeven. Geen idee ook hoeveel juffen er die dag zouden zijn dus een doosje chocola leek me het veiligst
Ik vind het gewoon sneu voor de kindjes, de traktaties van mijn basisschool van vroeger herinner ik me nog, tussendoor een lekkere mars of op een warme dag een ijsje, heerlijk.. Maar ik zou het nooit onthouden hebben als een 'traktatie' uit fruit bestond. Fruit krijgen de kinderen thuis al als het goed is, en hun lekkere tussendoortje wordt nog eens afgepakt ook. Ieder z'n ding, maar tegenwoordig wordt er zoveel verboden, ik vind het hier echt te ver in gaan..laat die kinderen toch lekker kind zijn.