Ik mag toch hopen dat elke kitten ouder is dan 7 weken als ie wordt opgehaald 7 weken is echt veel te vroeg om weg te gaan bij de moeder.
Naar het asiel gaan..... wij hebben al onze katten, toen kittens uit het asiel gehaald. En met een lekkere knuffelig investering van tijd en aandacht zijn ze heel goed met kinderen. Onze meiden zouden niet meer zonder ze kunnen. Hebben elke avond een logeerpartijtjes met de kat
Wij hebben een 6-jarige kat die geen kinderen gewend was. Maar hij is enorm lief met de kleine. Ik word er helemaal gek van want ze hebben samen een spelletje: hij rent heel hard langs haar en gaat dan liggen. Zij kruipt als een gek naar hem toe en dan begint het opnieuw. Oh waar ik heen wilde: oudere katten kunnen ook wennen aan kinderen. En ik zou de kittenpuberteit met 2 peuters echt niet kunnen handelen
Ik zou dan toch nog heel eventjes wachten tot het voorjaar en het aanbod bij de asiels groter is qua kittens. Ik vind het trouwens wel goed van je dat je zo kritisch bent! Een dier is geen impulsaankoop en soms kost het gewoon tijd voor je tegen het juiste diertje aanloopt.
www.dierenasiels.com www.verhuisdieren.nl Maar ik weet ook dat asiels niet altijd alles plaatsen op internet. Dus dan is het een kwestie van bellen of langsgaan.
Mijn dochter is gelukkig vrij handig met de katten.. maar kittens (vooral als je er maar 1 neemt) kunnen jou behoorlijk toetakelen.. Dat is wel echt waar, dus mogelijk wel even goed over nadenken of je er 1 neemt of 2, of een herplaatser die uit een gezin komt (veel fokkers doen hun kater of poes na een paar jaar weg).
Ik zou de asiels en marktplaats in de gaten houden. Wij hebben alle 3 de katten via marktplaats (1 huis-tuin en keuken kat bij iemand thuis en 2 via de fokker die adverteerde op mp) ik zou ook niet snel voor een gratis kat gaan (als die überhaupt aangeboden worden) de kan is groot dat de kat ziek is, nog nooit ingeënt is of een da heeft gezien of omdat er tig mensen op reageren en de kat zo weg is.
Wij hebben onze oudste 2 gratis bij de boerderij op kunnen halen. De jongste komt uit de opvang, is een zwerfkatje geweest.