Waar op zoek gaan naar een kitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnestralen, 30 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik mag toch hopen dat elke kitten ouder is dan 7 weken als ie wordt opgehaald :eek: 7 weken is echt veel te vroeg om weg te gaan bij de moeder.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Naar het asiel gaan..... wij hebben al onze katten, toen kittens uit het asiel gehaald. En met een lekkere knuffelig investering van tijd en aandacht zijn ze heel goed met kinderen. Onze meiden zouden niet meer zonder ze kunnen. Hebben elke avond een logeerpartijtjes met de kat:roflmao:

Ysabella, pietje1987 en Boommm vinden dit leuk.
  3. HvO

HvO Niet meer actief

Op MP komt het helaas vaak voor dat ze jonger dan 7 weken zijn :(.

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wij hebben een 6-jarige kat die geen kinderen gewend was. Maar hij is enorm lief met de kleine. Ik word er helemaal gek van want ze hebben samen een spelletje: hij rent heel hard langs haar en gaat dan liggen. Zij kruipt als een gek naar hem toe en dan begint het opnieuw.

Oh waar ik heen wilde: oudere katten kunnen ook wennen aan kinderen. En ik zou de kittenpuberteit met 2 peuters echt niet kunnen handelen :roflmao:

Ysabella vindt dit leuk.
  5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik zou dan toch nog heel eventjes wachten tot het voorjaar en het aanbod bij de asiels groter is qua kittens.

Ik vind het trouwens wel goed van je dat je zo kritisch bent! Een dier is geen impulsaankoop en soms kost het gewoon tijd voor je tegen het juiste diertje aanloopt.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  7. Oopsididitagain

Oopsididitagain Niet meer actief

Ik zou ook boerderijen in de buurt langsgaan.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is gelukkig vrij handig met de katten.. maar kittens (vooral als je er maar 1 neemt) kunnen jou behoorlijk toetakelen.. Dat is wel echt waar, dus mogelijk wel even goed over nadenken of je er 1 neemt of 2, of een herplaatser die uit een gezin komt (veel fokkers doen hun kater of poes na een paar jaar weg).

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou de asiels en marktplaats in de gaten houden.
    Wij hebben alle 3 de katten via marktplaats (1 huis-tuin en keuken kat bij iemand thuis en 2 via de fokker die adverteerde op mp) ik zou ook niet snel voor een gratis kat gaan (als die überhaupt aangeboden worden) de kan is groot dat de kat ziek is, nog nooit ingeënt is of een da heeft gezien of omdat er tig mensen op reageren en de kat zo weg is.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Ik zie het helemaal voor me, super lief!

11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Wij hebben onze oudste 2 gratis bij de boerderij op kunnen halen.
    De jongste komt uit de opvang, is een zwerfkatje geweest.

Deel Deze Pagina