Ik ben al enige tijd aan het overwegen om ander werk te gaan zoeken. Waar ik nu werk heb ik geen mogelijkheid om meer te gaan werken en de verdiensten zijn ook niet echt geweldig. Nu heb ik helemaal geen opleiding gedaan. Na de mavo heb ik nog 1 jaar MBO gedaan en daarna gelijk aan het werk. Ik wil dus wel een opleiding gaan doen maar waar kan ik dat het beste doen. Is een opleiding bij het LOI, NCOI e.d. wat of kan ik beter via een MBO hier in de buurt een opleiding gaan doen.
Voor een thuisopleiding heb je heel veel zelfdiscipline nodig. Ik had een vriendin die dat ook deed en ze hield het niet lang vol, wou er geen tijd voor vrijmaken etc. Het handige ervan is dat je gewoon overdag zou kunnen werken. En in een ROC.. Ligt er natuurlijk aan hoe oud je bent en of je stufi krijg. Weet niet hoe dat nu zit, woon al 3 jaar in het buitenland en volgens mij is het een en ander veranderd hoorde ik. Misschien is een BBL iets?
Misschien een MBO opleiding waar je 1 dag per week naar school gaat? Ik heb op die manier versneld de opleiding voor doktersassistent gedaan.
Ik wil een HBO studie SPD of Assistent Controller gaan doen aan het einde van het jaar. Waarschijnlijk via LOI, tegenwoordig bieden ze ook klassikaal studeren aan, wat ik zeker prefereer om te doen. En heb goede reacties gehoord over studeren via het LOI. Het scheelt een heleboel geld met het NCOI, waar ik van een heleboel mensen negatieve reacties op heb gekregen. Vooral omdat ik het zelf ga bekostigen, is studeren via LOI ook aantrekkelijker voor mij, ondanks ik een deel terug krijg via de Belastingdienst.
Dat klassikaal studeren is dat dan fulltime ik moet er namelijk wel bij blijven werken. Mijn man heeft op dit moment alleen een WW-uitkering en daar redden we het niet van. BBL is dan misschien ook een optie al moet ik dan wel een werkplek kunnen vinden.
Ik net zo. Daarnaast 3 dagen per week gewerkt, gelukkig vond ik een goede werkplek waar ik ook een echt salaris kreeg... Ik vond op ROC wel prettig, omdat je de tijd dan echt vrij houd voor opleiding. Ik had dat met LOI oid niet gered denk ik
Ik ben nog heel erg aan het twijfelen wat ik wil gaan doen. Ik ben gewend om veel alleen te zijn en aardig wat vrijheid te hebben. Ben jaren vrachtwagenchauffeur geweest en zit nu op de taxi. De hele dag op kantoor trekt me niet zo heel erg dus het zal nog lastig kunnen worden om wat te vinden.