De dag ná eerste keer kdv uit zijn doen. Wie nog meer?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lindabreusers, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Bas is gisteren voor het eerst echt de hele dag naar het kdv geweest. Vorige week een halve dag wennen. Het is allemaal goed gegaan. Hij vond alles reuze interessant. Gelukkig maar. Thuis vindt hij niet alles meer leuk. Hij heeft daar een half uur in de wipper liggen kijken. Nou thuis nog geen halve minuut en dan is het al huilen.

Maar nu komt het. Gisteren is hij dus weggeweest en ik blij dat ik vandaag een dag samen met hem heb, maar Bas heeft de hele, maar dan ook de hele dag gehuilt. Ik heb steeds geprobeerd om hem in bed te leggen. Ook laten huilen (max 10 min), maar Bas wilde gewoon niet slapen. In totaal heeft hij tot nu toe 1 uur geslapen vanaf vanmorgen 8 uur. Dat is dus veel te weinig voor hem. Nu is hij wel in slaap gevallen. Eindelijk, maar ik ben wel helemaal uitgeput. Morgen gaat hij weer naar kdv. Ds ben benieuwd hoe dat hij zaterdag zal zijn.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met de prikkelingen die hij gisteren heeft opgedaan en die vandaag verwerkt heeft, want gisteravond vond hij eigenlijk wel alles prima.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes, Linda

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    LOGISCH! hij is pas 3 maanden oud dat zijn veel prikkels die je daar krijgt hoor de een kan daar wat beter tegen dan de andere natuurlijk..

die van mij was in het begin (ging pas na een jaar) van een halve middag al onder de indruk, gaat inmiddels wel supergoed hij gaat voor de fun om even eruit te zijn, ze zitten hier in het bos en gaan ook lekker het bos in en hij kon mooi leren sociaal leren zijn.

Gaat hij omdat je DIE dagen moet werken? en kan je hem geen halve dagen brengen om te wennen...?
    Hij heeft net een ritme en op een KDV is dat toch anders ik vind zoiezo 3 maanden veel te vroeg maar goed als je moet werken moet je werken, ik had dat alleen niet gedaan zo'n ukkepuk..

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook gehad hoor, is vrij normaal.
    Andere omgeving, gelduiden geuren enz enz

Ik merk hetnu ook aan mijn zoontje hij is dinsdag, woensdag en vandaag een halve dag naar een andere groep gegaan, hij slaap velen malen slechter.
    Geef het de tijd, komt wel goed

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier in het begin ook hoor, hij was toen bijna een jaar.
    Nu vind hij het hélémaal geweldig :D
    Hij slaapt er zo'n 2,5 uur (meer dan thuis!) en is gek op de leidsters. Die ook op hem trouwens, zo lief!

Komt allemaal goed, geloof me. It takes time to get used to it.

5. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Jill gaat al een maand naar de opvang en is savonds helemaal kapot van de drukte...

6. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    Hier is Bas net een week geweest, ook uit zijn doen maar slapen doet hij wel (is dan zoo moe). maar hij vind het wel leuk. is gewoon dat de kleine even moet wennen denk ik. succes...

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos is de dag nadat ze op het KDV is geweest ook anders dan anders. Ze heeft daar zoveel te kijken dat ze de dag erna extra moe is

8. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Bas is alleen niet moe. Hij wil thuis niet meer gaan slapen. Gisteren ook weer zo'n dag. Vandaag is hij weer naar kdv dus daar zal hij wel weer slapen. Ach ja, als hij maar wel aan zijn rust toekomt.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

He Linda,

als ze overprikkeld zijn, gaan ze niet meer slapen he. Dan denk jij dus: die is niet moe, en dan is dat toch stiekem wel zo...
    Als ik hier te lang wacht met Thirza op bed brengen, wil ze ook niet meer... Zoals vanochtend: moest met de auto naar de garage en daar wachten tot ze klaar waren. Thirza kon ik nergens brengen, dus maar mee. Van kwart over 9 tot kwart over 10 in de auto, vervolgens tot kwart voor 12 wakker en uiteindelijk in de draagdoek 2 hazeslaapjes gedaan. Om half 1 weer in de auto en half 2 thuis, maar ze wilde om half 3 helemaal niet gaan slapen, terwijl ze knalrode wangetjes van vermoeidheid had. Heb dus net 3 kwartier met haar op bed gelegen en haar daarna in haar eigen bedje gelegd, (ze sliep nog niet). Nu ligt ze eindelijk gezellig keuvelend in bed en zal het zo wel stil worden... Maar dat heeft ze dan dus echt even nodig gehad om de overprikkeling kwijt te raken.
    En, Bas is ook een kiss-kindje he? Dan zijn ze er nog wat gevoeliger voor...
    Ben wat dat betreft blij dat Thirza naar een gastouder gaat en daar gewoon in haar eentje op een kamertje kan slapen, (ze slaapt daar met regelmaat meer dan hier, want de gastouder hoeft nooit weg met haar, ;)).

Deel Deze Pagina