Hey iedereen, ik ben benieuwd waar jullie voor kiezen of voor zouden kiezen. Kiezen jullie voor opvang dicht bij huis of dicht bij je werkplek?? wij weten namelijk niet wat we zouden doen. Voor beide valt natuurlijk iets voor te zegen. Daarom zijn wij dus benieuwd naar jullie keuze en waarom.
Wij hebben opvang dichtbij huis maar dat is ook dichtbij het werk van mijn man. Ik werk 25 km verderop. Voor beiden is het lastig om onder werktijd plotseling naar het KDV te moeten (in geval van echte nood natuurlijk wel mogelijk) maar mijn schoonouders zijn in principe altijd beschikbaar voor noodgevallen en zij wonen ook in dezelfde woonplaats, dus vandaar dat dit voor ons het meest praktisch is. Overigens hebben we onze dochter (ruim 2,5) nog nooit tussendoor op hoeven halen maar voor het geval dát, is het wel makkelijk.
Voordeel van dicht bij huis is dat zoon straks als hij naar school gaat al wat kinderen van het kdv kent en al vriendjes heeft. Ik zou zelf daarvoor kiezen!
voordeel, niet lang in de auto of file. Sander is echt moe naar een dagje opvang...ik moet er niet aan denken dat hij ... vervelend in de auto is en ik op de weg moet letten. Als je een keer een dagje vrij ben, is het ook fijn dat je hem weg kan brengen. Nu denk je, dat doe ik niet.... Dat dacht ik ook, nu denk ik af en toe heerlijk, even de handen vrij. En als hij ziek is, dan is er bij ons altijd een opa en oma die hem kan ophalen. Want stel je voor je kan niet van je werk weg, maar je kindje moet wel opgehaald worden..... maar dit waren mijn voordelen. voordeel van dichtbij is dat je tussendoor borstvoeding kan geven. gr brenda
Ik kiezen voor een kdv dicht bij je huis. Wat al genoemd is, stel dat je een dagje vrij bent, dan hoef je niet het hele stuk naar een verre opvang te rijden. Maar bovendien: stel dat je een tweede kindje krijgt? Dan moet je in je verlof elke opvangdag een flink stuk rijden, tweemaal. Een kdv dicht bij je huis is dan veel praktischer.
Ik heb t nu beide niet... van huis naar de opvang is 15 kilometer.. vanaf de opvang naar mn werk is t ongeveer 12.. In mijn situatie zou ik dichtbij huis iets prettiger vinden, omdat ik als oproepkracht niet altijd 2 ochtenden per week werk, maar wel de opvang heb en op een vrije dag dan ook wel gebruik maak ( betalen moet ik toch..) Dan is dichtbij praktischer..
dichter bij huis. emma is in de wijk naar het kdv geweest en zit nu met dezelfde kindjes op school en de bso. Vind ik heel fijn. En inderdaad als je een dag vrij bent kun je ze toch makkelijk brengen. En als je goed contact met een andere ouder/buurvrouw kunnen die de kleine oppikken als jij in de file staat ( bijv met die sneeuwbui in december)
Ik heb voor een dagverblijf gekozen die dicht bij m'n werk is. ik moet heel vroeg beginnen op m'n werk en als ik dan eerst moet wachten tot het verblijf dichtbij huis open is dan kom ik te laat op m'n werk. dus dan zou ik afhankelijk zijn van anderen die m'n kind naar dagverblijf brengt. ik kan het nu zelf brengen en ophalen en ook bij nood ben ik er snel. ik ga mijn kind niet wegbrengen naar een dagverblijf als ik een dag vrij hebt. dus dat probleem heb ik niet.
Ik breng onze dochter net als Droebeltje ook nooit weg naar het KDV als ik vrij ben, maar simpelweg omdat dat nooit gebeurt. Werk in het onderwijs en heb dus nooit vrije dagen tussendoor. Dochter heeft een contract op het KDV dat ze alleen tijdens schoolweken mag komen, dus tijdens schoolvakanties is ze sowieso thuis. Als ik, over een hele tijd, met verlof ben van ons tweede kindje is het inderdaad wel makkelijk dat het in de buurt is.
Heb dochterlief een jaar lang op KDV gehad in het kantoorpand waar ik werk. OP zich ideaal omdat je nooit zit te stressen met files enzo (hoezo... files in groningen ) en idd met BV geven etc. Maar kwam er achter dat het toch wel lastig was toen ik halverwege dat jaar vier weken thuiszat nav blindedarm operatie. Gelukkig is manlief fulltime thuis.... dus nu geen problemen meer... dochter is gewoon bij papa thuis. Mocht het, in de toekomst, weer nodig zijn dan zal ik toch proberen te kiezen voor opvang dichter bij huis.
Dicht bij huis, vriendjes die straks ook naar dezelfde basisschool gaan, op vrije dagen niet ver hoeven reizen en als ze straks op school zitten dezelfde plek als bso dus bekend terrein. Maar het belangrijkste.....bij een eventuele andere baan, niet een nieuwe opvang hoeven zoeken.
misschien een hele rare vraag hoor maar waarom zou je je kind naar een opvang brengen als je gewoon zelf een vrije dag hebt en dus gewoon thuis bent??
Nou, in het geval van zwangerschapsverlof kan ik het me goed voorstellen, dan zullen wij onze dochter ook wegbrengen. Als we haar thuis laten moeten we wel betalen, want anders zijn we haar plaats kwijt op het KDV en die hebben we niet terug voordat ik weer moet beginnen. Daarbij is het goed voor haar regelmaat en als hoogzwangere of net bevallen moeder is het denk ik niet vervelend om je oudste even kwijt te zijn. Ze vindt het geweldig op het KDV, dus ik denk dat ze het heel vervelend zou vinden om niet te gaan. Gewone vrije dagen kan ik dus niet over oordelen omdat ik die nooit heb, ik ben eigenlijk wel van mening dat je, wanneer je op vrije dagen je kindje wegbrengt naar het KDV om te winkelen o.i.d. (dus geen werkgerelateerde zaken) je dat helemaal zelf zou moeten betalen, dus zonder KOT maar dat is niet te controleren, weet ook niet of het op grote schaal voorkomt. M'n man is weleens vrij op de KDV dagen van onze dochter maar dan moet 'ie slapen omdat 'ie onregelmatig werkt.
Ik heb mijn dochter in een opvang dicht bij mijn werk. Dan kan ik haar snel ophalen mocht ze plotseling ziek worden o.i.d., en in mijn lunchpauze ga ik daar langs om haar een voeding te geven. Lekker tussendoor nog even met haar knuffelen
voor haar eigen regelmaat, en omdat ze het gewoon heel leuk vind. Nu gaat onze dame sowieso 1 halve dag als ik thuis zit. Simpelweg omdat de minimale afname 2 halve dagen is en ik maar 1 halve dag nodig heb, waar ik geen andere oplossing voor heb. Die ochtend thuis gebruik ik vooral om uit te rusten en tegenwoordig om even volledig te genieten en aandacht te geven aan de jongste..
Dichtbij huis omdat je (gemiddeld genomen) eerder van baan verandert dan van woonplaats (ik tenminste wel). Over kind wegbrengen als je vrij bent: doe ik ook, maar vooral zodat ik ff tijd heb om drastische huishoudelijke klusjes te doen waar ik anders (=met kind) op m'n vrije dag niet aan toe kom en in het weekend geen zin in heb. Scheelt misschien dat ik 4 dagen werk en mijn man 4 om 5, waardoor vrije tijd bij ons redelijk schaars is en ik dus veel tijd en aandacht aan m'n kind wil geven als we vrij zijn. Als ik hem dus al een keer wegbreng als ik vrij ben, dan breng ik hem wel op de gewone tijd (ongeveer), maar haal hem veel eerder weer op, zodat hij nog wel een beetje lol heeft van mijn vrij-zijn
Quinn zit dicht bij mijn werk op het kdv, dit meer omdat ik dichtbij huis niks geschikts kon vinden. alleen als ik ziek ben, en Quinn naar het kdv gaat is het even om rijden met het ov voor mijn man (wij hebben bijde geen rijbewijs) Als ik vrij ben, is het ook even lastig ja, want Quinn gaat dan wel gewoon naar het kdv, aangezien hij erg van de ritme is, en een week of 2 niet naar het kdv gaan doen ik hem echt geen plezier meer. Ach dan heb ik wat aan mn dag als ik vrij ben
dicht bij werk en bij huis ik woon ong. 5-10 min fietsen van mn werk en en het kdv is een straat achter mn werk.. Ideaal dus! Maar als je moet kiezen zou ik idd dicht bij huis doen. Idd op vrije dagen, zwangerschapsverlof, ziekte dagen etc wel zo handig. Wij brengen de kids trouwens ook weleens met vrije dagen. Wij plannen het juist soms zo dat we allebei de donderdag vrij zijn (dan gaan ze naar het kdv) en gaan we samen shoppen en ergens lunchen. Heerlijk! Kids vermaken zich prima en merken er niks van of we op ons werk zitten of in de stad lopen. En zo hebben we even tijd voor elkaar. Verder hebben we weinig mensen die op kunnen passen dus op deze manier hebben we even rust samen.
ik ga mijn kind niet wegbrengen naar een dagverblijf als ik een dag vrij hebt. wacht maar, als je straks zelf 1 of meerdere kinderen hebt. dan zou je het wel eens lekker (maar ook raar) vinden om een paar uurtjes voor jezelf te hebben. ik voelde mezelf heel schuldig toen ik de kids een keer wegbracht en zelf naar huis ging. of je bent aan het werk, of je hebt de kinderen om je heen. het gebeurt zeer zelden dat ik dit doe, maar uiteindelijk is het toch wel lekker.