He dames, Deze zomer gaan we een lange reis maken waarbij we drie weken weg zijn. In principe verblijven we twee weken op één plek en de rest steeds 2 nachten per locatie (allemaal in hotels of hotel-appartement). Nu ben ik benieuw hoe ik het moet gaan oplossen met ons wasgoed. Afgelopen jaren stonden we met onze tent op een camping in Frankrijk, dus altijd in de gelegenheid om te wassen. En heel eerlijk gezegd, ik was enorm veel Twee dagen hetzelfde shirt is bij mij een absolute 'no go', zeker met zulke hete temperaturen. Optie is met de hand wassen, maar dat wordt naar mijn idee niet helemaal schoon. Optie is om het via het hotel te laten wassen, maar daar heb ik geen ervaringen mee (lijkt me ook zo raar om met een volle en vieze zak met wasgoed naar de receptie te lopen ) Heeft iemand nog een ander briljant idee? Wasserette misschien, maar dan ben ik weer bang dat ik het verkeerd lees en mijn kleding verpest . Tips zijn in ieder geval welkom!
Naar welk land gaan jullie? Mijn ouders reizen vaak maandenlang rond door Frankrijk, Spanje en Portugal met hun camper en daar zie je vaak bij benzinestations van die hele grote wasmachines. Dan is in een half uur je was schoon en droog voor een paar euro. Zij maken daar altijd gebruik van.
We gaan naar Berlijn (daar hebben we een wasmachine in het appartement, maar daar zijn we de eerste twee dagen van onze reis, dus dan heb ik nauwelijks was), naar Polen, Praag, Slovenië (verblijven overal 2 nachten). Het langst (2 weken) verblijven we in Kroatië. In principe niet een een grote stad, maar wel een redelijk toeristisch vissersdorpje. Dus ik verwacht wel een wasserette, maar zie er een beetje tegenop om lang te moeten wachten of ingewikkelde machine te bedienen maar als het is zoals jij het omschrijft, dan is het zeker de moeite waard!
Voor ons werkt het prima Was er In, water en wasmiddel en aanzetten 15 min later klaar. Geen idee hoeveel er in past eigenlijk, maar het duurt maar een kwartiertje. Centrifugeren doet hij niet dus moet het nog wel worden uitgewrongen.
Wij hebben altijd een handwasmiddel mee, tube van de action. Daar krijg ik alles mee schoon. Anders idd een wasserette.
Dat is ook waar.. Kind kan je was, nietwaar Misschien zie ik er ook meer tegenop om met een een berg wasgoed te schouwen dan de bediening.. Het liefst heb ik het allemaal 'in huis'.
Gewoon in het hotel laten wassen. ‘S avonds de waszak voor je deur zetten met het wasformulier. Wordt het ‘s morgens opgehaald en krijg je het aan het eind van de dag, schoon, droog en gestreken weer terug. Als je het op de avond voor je naar Kroatië gaat doet heb je voor die 2 weken alles weer schoon.
We hebben inderdaad besloten om het per land bij het desbetreffende hotel te laten wassen. Onderbroeken was ik misschien zelf wel, maar de rest laten we wassen. Reden is dat zo'n mini wasmachine niet veel verschil maakt met de normale handwas. En ook maar vertouwen hebben dat je was weer goed en volledig terugkomt
In Thailand kwamen mijn witte zeeman shirtjes netjes gestreken op een hanger retour. Ze waren schoner dan ze ooit geweest waren
Heb vorig jaar voor het eerst op de camping in een machine gewassen. Voorheen op de hand. Maar die machines zijn ook niet echt schoon en als ik jouw bezwaren lees dan denk ik dat je dat niks gaat vinden. Koop een campingwasmachine en neem die mee
Vorig jaar heb ik 3 wasjes op een camping gewassen in een grote wasmachine. Bediening is simpel en de was was prima schoon, niets was verpest of wat dan ook.
Op een camping doe ik het ook altijd, zou gek worden als ik niet op een camping zou kunnen wassen Maar daar gooi je je was in de machine en wacht rustig bij je tent en loopt daarna weer terug. Maar nu in een hotel is het toch weer anders, maar misschien maak ik het ingewikkelder dan dat het is. Ik wil het liefst niet naar een wasserette, lijkt me teveel gedoe. Dus waarschijnlijk laten we het gewoon wassen door het hotel zoals Betsy ook al adviseerde.