Mijn schoonouders hebben aangeboden om in onze vakantie een dagje op onze kids te passen, zodat mijn man en ik een dagje samen door kunnen brengen. Hier zeggen we natuurlijk geen nee tegen We wonen in het noorden van NL en hebben bijna alle bezienswaardigheden in de regio wel gezien. We houden van leuke slenterstadjes, musea, natuur etc. Wie heeft een leuke tip? Bij voorkeur boven de rivieren ivm reisafstand.
Dagje Veluwe met kroller moller museum! Lekker op de witte fietsen door de natuur, goeie lunch en mooi museum met afwisselende stukken (schilderijen, beelden, binnen en buiten)
Als het mooi weer is, vinden wij Hindeloopen heel erg leuk. Allemaal van die ouderwetse huisjes en straatjes, water en bruggetjes. In het oude centrum zit een leuk terras aan het water waar je koffie kunt drinken, ijs en pannenkoeken kunt eten. Je kunt over de dijk bijna helemaal om Hindeloopen heen lopen. In de haven is genoeg te zien. We gaan er elke zomer wel een keer naar toe.
Dagje keulen! Echt heerlijk, de altstad biedt mooie bezienswaardigheden, hey centrum is super leuk om te shoppen, leuke boulevard langs de rijn... en dan niet te vergeten de domm ... echt super gaaf, Weet niet waar je precies woont, maar vanaf het noorden moet je wel denken aan een minimale reistijd van dik 2 uur. Als je wil shoppen is oberhausen ook leuk. Europa's grootste overdekte winkelcentrum is zeker leuk, ligt langs een leuke boulevard met restaurantjes en uitgaansgelegenheDen. . Allemaal erg leuk en het leeft er .. Gezellig! Maar stadjes als oldenburg, munster zijn ook zeker leuk, Of tecklenburg... een leuk kasteel ook! Of bad bentheim.. Wij vondenemen het heerlijk om even de grens over te gaan, welke vanuit noord Nederland vaak prima te doen is...vaak ook betaalbaarder als het om parkeren en eten gaat... steden in nederland zijn vaak duur met parkeren. .. Je hebt dan toch snel een vakantie gevoel ... maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen. .. In Nederland is ook genoeg leuks te zien! Genoeg mooie steden maar ook dorpjes waar je heen kan. Een treinticket kopen via kruidvat of hema en dan een dagje treinen en vanzelf wel zien waar je uitkomt is ook leuk! In ieder geval alvast veel plezier! Lekker genieten