Servicebeurt ketel, contract of per keer betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Onze ketel moet een servicebeurt hebben en nu zit ik me af te vragen of ik een onderhoudscontract moet afsluiten of gewoon per keer zal betalen. De ketel is 4 jaar oud dus het is geen oudje. En nog meer maandelijkse lasten vindik niet leuk.

Wat doen jullie en als je per keer betaalt, hoeveel ben je dan kwijt?

2. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Ik denk dat je met een servicecontract goedkoper uitkomt.
    Wij hebben een servicecontract en betalen 1x in het jaar een bedrag van rond de 120 euro ( 1x p.j onderhoud ). Als je voorrijdkosten, ( eventuele ) materiaalkosten en arbeidsloon zo moet betalen ben je al gauw duurder uit.
    Ik zou geheel vrijblijvend eens informeren bij een bedrijf.

Succes!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben ook een contract. Onze ketel is 20 jaar oud dus wij zijn al snel goedkoper uit daarmee omdat je bij reparaties alleen materialen betaald. Wij betalen 80 euro per jaar voor 1 keer per jaar onderhoud en dan dus reparaties alleen materialen. Zou gewoon even bij wat gasservice bedrijven informeren wat hun prijzen zijn.

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij betalen per keer. Ongeveer zo'n 45 euro. Mocht er dan iets aan de hand zijn, dan betaal je geen voorrij kosten, arbeidsloon, wel het materiaal!

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij betalen per maand 6 euro. Klein onderhoud, servicekosten, voorrijkosten en arbeidsloon hoeven we niet te betalen.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij betalen bijna 9 euro pm en hebben dus onderhoudt contract. Komen een keer per jaar de ketel controleren en eventueel aanvullen en een keer vulde partner hem zelf en kreeg hij de kraan niet dicht waardoor hij begon te lekken. Even bellen en ze kwamen meteen om het op te lossen en dat in het weekend :)

7. Eriva

Eriva Niet meer actief

Wij betalen per keer, wij hebben al een oude uit 98. Maar het schijnt, hoe ouder ze zijn, des te minder vuil ze afstoten, dus 1x in de 2 jaar is genoeg voor onze ketel. We zijn max. 80 euro per keer kwijt. Nu hebben we wel de mercedes onder de ketels volgens de monteur, misschien dat dat ook meespeelt... :D

8. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Wij betalen per jaar 98 euro. Dit is voor een service contact met onderhoud, storingen, materialen binnen de behuizing van de ketel, voorrijdkosten en uurloon.

9. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Tja, wij betalen per keer. M'n broee is zzp'er en zit in dat werk. Aangezi3n onze ketel nog jong is, is jaarlijks onderhoud nog niet nodig. En als er iets aan mankeert hoeven we alleen de onderdelen te betalen (geld ook voor onderhoud trouwens...) :D.
    Maar wat je vraag betrefd. De eerste paar jaar mankeert er zo weinig aan dat het voordeliger is om per keer te betalen. Als ze ouder worden en meer kuren krijgen, is eem contract vaak voordeliger.

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Bouncytigger, je broer woont niet toevallig in omgeving Zoetermeer? ;) ik neig idd nog naar per keer betalen maar op de sites van de servicebedrijven vind je alleen prijzen van contracten.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben een contract. Met korting via Eigen Huis.
    Webwinkel › Nuon & Feenstra cv-ketel onderhoudscontract - Verenig...
    Nog geen € 5,- per maand en als ze komen, dan hebben we geen voorrijdkosten en onderhoudskosten. Wel uurloon en evt. materiaalkosten.

Voordeel van maandelijks betalen, vind ik dat als er een keer een probleem is, je niet in een keer voor onverwachtse kosten staat. Of in elk geval minder dan als je geen contract hebt. En je wordt sneller geholpen. Ten minste, dat claimen ze. Ik heb geen idee hoe lang ze je laten wachten als je geen contract hebt.

12. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Nope, in een dorpje in de buurt van Assen....

13. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Misschien zie ik het verkeerd, maar een contract waar je per jaar €60 betaald én uurloon én onderdelen vind ik nou niet echt voordelig. Als ik het goed lees betaal je dus €60 om geen voorrijkosten te hoeven betalen...

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Je jaarlijkse servicebeurt zit daar ook bij in. Het gaat dan alleen om uurloon en materiaal bij storingen. Dat is idd het beste contract dat ik tot nu toe heb gezien.

En de voorrijkosten zijn geloof ik 45,- excl btw, dus das op zich nog wel interessant.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sorry, klopt inderdaad. Jaarlijkse onderhoudsbeurt zit daarbij in.

Deel Deze Pagina