Goedeavond lieve mensen, Mijn schoonmoeder en schoonvader zijn gescheiden, hun hebben 2 kinderen, en 1 van hun kinderen is mijn vriend, en hun andere kind woont bij de moeder, en me schoonvader mag zijn kind dus niet zien van me schoonmoeder. Omdat hij word beschuldigt van alles, wat dus niet waar is. Hun kind wou zelf bij de vader zijn, alleen helaas heeft me schoonvader dat niet kunnen winnen, omdat me schoonmoeder voogdij over hun kind heb. Wat ik nu dus wil, is dat me schoonvader zijn zoon ook gewoon kan zien zonder problemen. Hebben jullie tips? liefs, ons.
Hoe oud is dat kind? Als het boven de 12 is zou hij zelf kunnen kiezen om te komen. En klinkt misschien raar maar. Mijn advies is eigenlijk meer dat je er buiten houd.
hij is 20 bijna 21 en hij heeft zelf vaak genoeg interesse in zijn eigen vader getoont richting mij en me vriend. We kunnen ons er niet buiten houden want we hebben contact met me vriend zijn moeder en broertje. En die zien we ook zo nu en dan, en me vriend zijn vader wilt zijn zoon die bij zijn moeder dus zit ook weer graag zien. En hopelijk gebeurt dat op een dag ook..
nee dat kan niet dat mag niet van zijn moeder en hij heeft alleen maar slechte dingen over zijn vader gehoord waardoor hij twijfeld lijkt het wel..
Tja dan nog is hij volwassen genoeg om zelf de keuze te maken. Uiteindelijk zal hij zich gaan afvragen of alles waar is wat zijn moeder hem heeft verteld. Zoiets kost tijd en hopelijk zal hij dan naar zijn vader toe stappen.
Ja das waar, me schoonvader zou dus zijn eigen zoon ontvoerd hebben aldus dat is wat me schoonmoeder hun zoon wijs maakte, terwijl die uit eigen wil meeging en daarna even later zij dat ie liever daar wilde zijn, maar goed dat was dus 10 jaar geleden ongeveer... Nu heeft me zwager dus inmiddels zijn leven al een beetje op de rit bij zijn moeder..
Als ze volwassen zijn heeft moeders daar niks meer over te zeggen. Dus moeten ze voor zichzelf ff uitvogelen of ze wel contact willen en dan gewoon lekker zelf regelen....
Ik zie het probleem niet..hij is 21! Vind het maar raar dat iemand op zijn 21e nog toestemming moet vragen aan zijn moeder om zijn vader te mogen zien, ongezond zelfs. Sorry maar dat is in mijn ogen niet helemaal normaal. Verder zou ik me nergens mee bemoeien.
Echt houd je er buiten, wat de anderen ook al zeggen. Het is aardig van je dat je ze wilt verenigen maar je zet daarbij veel op het spel. De verstandhouding binnen hun familie is al verstoord en straks is de kans groot dat het een onherstelbare oorlog wordt.
Moet hij dan altijd verantwoorden wij hij heen gaat? Als hij zijn vader wil zien kan hij gaan. En als hij dat prettig vind kan hij samen met jullie meegaan.
Hij is volwassen dus kan hij daar gewoon heen, aan hem de keus. Zou me er ook niet mee bemoeien, straks ben jij degene die het gedaan heeft terwijl je het goed bedoelde.
Sorry???????? Je hebt geen voogdij meer over je 21-jarige kind hoor. Hij mag gaan en staan waar hij wil, zonder toestemming van zijn moeder. Vind het ook een beetje bijzonder gedrag van je zwager hoor. Nog even afgezien van hoe schoonmoeder haar ex heeft geportretteerd bij haar zoon, kan hij gewoon de deur uit lopen, zeggen "dag mam, tot straks" en naar zijn vader gaan. Ik zie het probleem niet zo. En blijf er zelf buiten. Je zwager is oud en wijs (althans zou hij moeten zijn) om dat soort dingen gewoon zelf uit te vogelen.
Laat je zwager meer zijn broer mee gaan en blijf jij er verder buiten..... Het is iets van zijn familie. Als er bonje komt heb jij het gedaan wanneer je je erin mengt.
Dat is het hem juist hij heeft autisme volgens zijn moeder, en zit alleen op ze kamer enzo hij weet niks goeds over zijn vader waardoor hij niet echt de indruk geeft om naar zijn vader te willen..
Leg hem dan maar eerst eens uit dat zijn moeder niet de kwalificaties heeft om officieel autisme vast te stellen en dat hij een volwassen vent is die mag doen wat hij wil
Ja gaan we ook proberen we vragen alleen aan me zwager of hij ze vader weer een keer wilt zien of spreken en als die nee zegt weten we genoeg. Maar vind het gewoon zo lullig voor me schoonvader die ziet hem dus echt al zo´n 8 tot 10 jaar totaal niet..