Waar pindasaus verkrijgbaar buiten Nederland?

Discussie in 'De lounge' gestart door ariel3, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi,

Ik woon in Frankrijk en kom eigenlijk nog zelden in Nederland.
    Nou heb ik heel veel zin in pindasaus, maar kan het hier nergens vinden.
    Kennen jullie misschien een winkel in Frankrijk, België, Luxemburg of Duitsland waar ik pindasaus kan kopen? Ik woon in Noord-Frankrijk dus kom regelmatig in de genoemde landen.

2. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Heb je daar pindakaas?anders kan je het zelf maken.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Al in een Aziatische toko gekeken? Misschien hebben ze het daar?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als wij in Frankrijk zijn maken we het altijd van pindakaas.

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Het is vast niet goedkoop, maar volgens mij kan je het via deze winkel bestellen.

De heimweeShop

6. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Ik zag een aantal jaar geleden calvé satesaus in de supermarkt. Volgens mij bij de geant maar kan ook bij de hyper u zijn geweest. Stond in zon schap met allerlei buitenlandse producten.

7. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ik woon ook in Frankrijk, maar koop 'noodartikelen' altijd groot in als ik in Nederland ben (en Engelse produkten wanneer we bij mijn schoonfamilie in Engeland zijn).

Ik merk de laatste tijd wel dat Aldi en Lidl regelmatig internationale produkten hebben ( orientaalse specials bijvoorbeeld, maar heb onlangs ook een zak nederlandse drop gescoord bij de Lidl), en daarnaast hebben de Auchan en Carrefour ook meer en meer internationale produkten (zag van de week sambal bijvoorbeeld - heb niet gezocht naar pindasaus, maar je weet nooit). Andere supermarkten misschien ook wel hoor, maar daar komen we zelden.

En anders kun je inderdaad altijd nog zelf maken met pindakaas...

Succes!

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik weet niet waar je woont maar als je bij een HEMA in de buurt woont kun je pindakaas kopen (van de hema zelf en redelijk te behappen) daar maak ik altijd pindasaus van.

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wil t wel halen en opsturen naar je, pb me maar!

10. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Bedankt voor de reacties allemaal! :)
    Ik zal het dus inderdaad zelf moeten gaan proberen. Ik hoopte nog om ergens een kant en klaar saus te kunnen vinden maar helaas haha.
    Ik woon bij een Belgische Hema in de buurt, maar in Duitsland is er ook pindakaas te koop en daar kom ik vaker.
    Een toko heb ik nog niet gevonden en opsturen vanuit Nederland zou echt heel duur zijn aan verzendkosten.
    Oh en winkels als le Géant en Hyper u ken ik niet :) Die winkels zijn er niet bij mij in de buurt denk ik.
    Ik kijk vanavond nog wel even bij Auchan en anders ga ik zelf wel aan de slag.

Zou jij me kunnen vertellen hoe jij het altijd zelf maakt Nic1976?
    Er staan echt veel verschillende recepten op internet en ik wil het zo eenvoudig mogelijk houden.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
  12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Auchan heeft het wel alleen is super duur dan kun je beter die van de hema kopen. Althans dat vind ik (hier bij l'eclerc is het 5 euri per pot en dan is die nog niet eens echt lekker :()

Hoe wij het maken is 2 flinke scheppen pindakaas met melk mengen. Dat is het gemakkelijkst. Als je dan nog wat extra toe wil voegen kun je wat ail poeder toevoegen en een beetje worcestersaus.
    Hoop dat het smaakt. We nemen uit NL ook altijd bami mee omdat dat hier ook niet te krijgen is. Blijf toch af en toe wat nederlands voedsel mee nemen ondanks dat ik me iedere keer voorneem het niet te doen!

Successs

13. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Is er geen camping in de buurt met winkel , waar veel Nederlanders komen? Vaak hebben ze daar ook producten uit andere landen.

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    in dld krijg je bij de grotere supermarkten wel ´Erdnuss-soße´, misschien beetje op smaak maken, want vaak is t een beetje laf, wij doen er een beetje sambal door.

15. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Bedankt voor jullie reacties.
    De site van Appiehein kende ik ook nog niet en daar ga ik binnenkort in ieder geval bestellen. Hij heeft niet zo'n hoge verzendkosten als vergelijkbare sites. En ik heb natuurlijk tig andere producten bij hun gevonden die ik bestellen wil haha. Ik ga wel toch nog even zelf proberen pindasaus te maken, wie weet wordt het wel lekker :p

Deel Deze Pagina