Waar plassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ilsev85, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Misschien een gekke vraag, maar nu mijn zoontje zindelijk is, ga ik dus met hem naar de wc. Ik ga eigenlijk altijd naar de dames wc, omdat zoontje het nog niet zelf kan en ik hem dus moet helpen.
    Vandaag kreeg ik de opmerking, "het is toch een jongetje, die hoort hier niet!"
    Is het zo raar dat ik hem mee neem naar dames wc of moet hij idd naar jongens en moet ik me daar overheen zetten? Ik voel me daar niet helemaal prettig haha

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou ook naar de dames wc gaan hoor. Raar mens die dat zei dat hij daar niet hoorde.
    Een jongetje in de dameswc is toch anders dan als volwassen vrouw in de herenwc staan....zullen de urinoir gebruikers ook wel niet echt op prijs stellen denk ik

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Nou zolang mijn zoontje niet zelfstandig maar het toilet kan zou ik hem ook meenemen naar het damestoilet. Als iemand daar al een probleem van maakt...

4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Dit ja, ik vind het ook niet zo prettig om daar te gaan staan.. zoontje heeft er nog geen last van dat hij naar dames wc gaat.
    Was een wat oudere dame die het zei. Heb er verder maar niet echt op gereageerd.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Die vrouw was gewoon in een zeurbui denk ik. Het is helemaal niet raar om je kind mee te nemen naar het damestoilet als ze zo klein zijn.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Je moet naar de toilet van het geslacht van de ouder.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, gewoon naar de dames-wc. Mijn man gaat ook wel eens mee naar een dames-wc met dochter, omdat zijn ervaring is dat heren-wc's viezer zijn (bv bij tankstations) en hij haar daar dus liever niet op zet.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toen mijn zoon nog onder begeleiding ging ging hij gewoon met mij naar het damestoilet.
    Ik heb daar nog werkelijk nog nooit een opmerking over gekregen.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klopt en dat geldt ook bij het zwembad bij de omkleed lokalen.
    Als ik met de kinderen naar zwemles ging namen we de dames kleedruimte en mijn man de heren kleedruimte.
    Staat ook aangegeven. Een keer was er een man met zijn dochter in het dames lokaal en die hebben we weggestuurd ;)

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit vind ik dan weer een beetje raar maar zou daar niet zo snel iets van zeggen maar het hoort niet.
    Een man in een damestoilet.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier is dat nu niet meer zo, hier bepaalt het geslacht van het kind waar je het kind omkleedt. Bij ouder-kind zwemlessen of vrijzwemmen geldt uiteraard wel dat het geslacht van de ouder bepalend is.

Hier wisselt het trouwens: mijn man gaat soms met alledrie onze dochters mee naar de wc en dat is dan dus wel de dames-wc. Ook de jongste wil namelijk met de andere twee mee naar de toiletten en dan loopt mijn man gewoon mee. Als hij alleen is met de jongste dan de mannen-toiletten.

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ga met mijn 9 jarige zoon nog naar dames-WC. Hij kan niet alleen, dus tja. Als mijn man mee is, dan is hij wel altijd degene die met hem gaat plassen en ik met meisjes.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Geslacht van de ouder is bepalend. Bij ons bij zwemles trouwens ook. Wel zo fijn, omdat er al volwassenen zijn die 's ochtends selectiezwemmen.

Echter er zijn altijd ouders die niet luisteren :p

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hij houdt wel rekening met de situatie hoor, maar vaak is hij dan met onze beide dochters en de verschoonplek is meestal bij de dames-wc's. Hij kan de jongste moeilijk op de grond leggen bij de heren-wc's ;) Maar regelmatig is er dan ook een verschoonplek op het invalidentoilet, dus dan gaat hij daar naartoe met beide dochters. Maar anders dus dames-wc.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ga met zoontje naar het dames toilet, lijkt me het meest logisch. Met ouder/kind zwemmen kleedden we ons bij de dames om, nu met zwemles bij de heren...er wordt dan verder niet gezwommen.

Van een man met dochter op het damestoilet zou ik niet raar opkijken, van een man alleen misschien wel :D

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    persoonlijk vind ik het eigenlijk best apart dat er nog steeds gescheiden wc's zijn.
    Je zit toch allemaal achter een deurtje? Alleen de urinoirs niet - dus maak daar een apart hok voor - of ook een deurtje.

Op sommige campings is het al niet meer gescheiden en dat vind ik wel prima ;) . Als vrouwen sta je vaak te wachten, terwijl er bij de heren wc's over zijn.

maar on topic: Tuurlijk gaat je zoontje nog met jou mee! Idd, wat iemand al zei; vast een dame in een zeurbui.

17. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Bedankt voor jullie reacties!
    Dan zal het idd aan die mevrouw gelegen hebben ;) en kan ik zoonlief gewoon meenemen naar de wc.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Hier is zoontje ook tot 5 jaar ongeveer meegegaan naar de vrouwenwc en dochter met man mee naar de mannenwc. Vind daar niks raars aan. En een man met dochter van 4/5 mee naar de vrouwenwc vind ik ook niet zo raar, op gegeven moment hebben ze een leeftijd dat naar "het andere geslacht" echt niet kan en als je ze dan niet alleen kan/wil laten gaan...

19. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Nou ja zeg. Wat een zeur.
    Ik zou ze ook gewoon mee genomen naar de dames toilet.

Deel Deze Pagina