26 feb pas 1e echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by liesje84, Jan 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesje84

liesje84 Lid

Jan 27, 2010
    61
    0
    0
    Ik heb 26 feb pas de 1e echo. Dan ben ik 11wken zwanger. Ik vind dat best laat...is het raar als ik ga vragen of het eerder mag??
    Ben benieuwd of alles goed is...

2. Seth

Seth Niet meer actief

hi heb mijn eerste echo ook pas met 11 weken, maar heb zelf een eerder pretecho geregeld... wellicht voor jou ook een optie?

3. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

Nov 18, 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Hai Liesje...

Ik heb ook mijn eerste echo 'pas' met 11 weken... Dit is heel normaal als je geen Mk of andere medische problemen (omtrent zwanger worden/zijn) hebt gehad...

Dus word waarschijnlijk/helaas gewoon afwachten!

Liefs,

Joytjuhh

4. Seth

Seth Niet meer actief

johtjuh...
    Dat is ook wisselend hoor...
    ik heb twee vmk's gehad..... kreeg vorige keer echo met 8 weken... had nu inval-vk bij intake... en nu dus gewoon termijnecho....

heb het idee dat ze "soms maar wat doen".... ook als ik vergelijk met andere meiden... krijgen de meeste tegenwoordig WEL een echo met 8 weken.... ook al hebben ze GEEN medische achtergrond...

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    De meeste meiden die zo vroeg mogen, met medische indicatie lopen dan ook bij de gyn en niet bij een vk.
    Ben vandaag geweest en moet/mag nu over 3 weken weer.

6. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

Nov 18, 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    @Seth: sorry ik had altijd begrepen dat je alleen eerder echo krijgt als je echt neit weet wanneer je zwanger bent geraakt, en bij medische problemen en mk's.

Het zou fijn zijn als iedereen vanaf een week of 8 gewoon om de maand een echo kreeg! dan zou iedereen een stuk zekerder zijn denk ik!

Liefs

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij kregen de echo ook pas met 11 weken.

Een vriendin al met 7 weken. Dus verschilt echt heel erg.
    Maar heb m natuurlijk ook liever met een week og 7/8 :D

8. Eliz

Eliz Actief lid

Dec 17, 2009
    142
    0
    0
    Sales Manager in Rotterdam
    Rotterdam
    Heb je niet iemand in de buurt die een pretecho kan geven?
    Bij ons in de buurt doet een vrouwtje dat aanhuis en vraagt er 25 euro voor. Denk zelf dat ik dan wel om de paar weken daar een pretecho ga laten doen ;)

Succes ermee!

9. Ik had zelf de eerste echo met 8 weken (geen eerdere miskraam/medische indicatie) en de tweede met 11 weken.

10. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Ik had met 9 weken eerste termijnecho... Terwijl dit me eerste zwangerschap is. Tis ook afhankelijk van je vk!

na de 9 weken echo heb ik pas op de 19de week 20 weken echo gehad.. Dus heb 10 weken lang in de zenuwen gezeten maar ondertussen wel gewoon op controle geweest waaronder bloeddruk en hartje luisteren..

Anders gewoon naar een echobureau en daar pretecho laten maken op je eigen kosten... Maar zolang je geen bloedverlies of pijn hebt, is het goed!

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik had hem ook pas bij de 11 weken maar idd ook zelf een pretecho laten maken(was 30 euro) bij de 8 weken.
    Ik vond trouwens de 11 weken echo veel mooier je ziet echt al een heel babytje en met 8 weken nog niet dus het is wel de moeite waard om te wachten

12. ik had met mijn dochtertje de eerste echo met 9.2 weken
    en nu met 8.4 weken geen medisch verleden

13. EmyD

EmyD Niet meer actief

Tis misschien ook wel anders als je vk zelf een echo kan maken, of dat je doorgestuurd moet worden naar het ziekenhuis/diagnostisch centrum.
    Ik heb mijn eerste echo met 10,5 week gehad. Het mocht van de vk vanaf 10 weken.

14. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Dit is mijn eerste zwangerschap en eerste echo met 6 weken en 6 dagen gehad maar dit omdat ik een kijkoperatie heb gehad denk ik want dan is de kans best groot op een bbz....

En nu kijg ik de 2de echo met 10 weken 1 dag op 4 februari.....en ik loop bij de gyn...en vk

15. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik kreeg mijn eerste echo met 5,5 week omdat wij totaal niet wisten hoelang ik zwanger was wegens zeer onregelmatige cyclus..ik was al 5/6 maanden niet ongie geweest. Wacht beter tot 11 weken dan zie je iig iets.

16. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    De meeste vk doen het zo tussen de 10-12 weken, is dus per praktijk verschillend!
    Ik heb er uiteindelijk 2 gehad (8 en 10 weken) omdat mijn partner niet bij die van 10 weken aanwezig kon zijn, maar de vk heeft de voorkeur voor een termijnecho rond de 10 weken (bij 8 weken is het kindje nog erg klein waardoor de termijn minder secuur gesteld kan worden)
    Omdat ik wel graag wilde dat mijn partner er bij was bij de eerste echo hebben we in overleg met de vk ook een echo met 8 weken gehad (op eigen kosten, het was me die 30 euro wel waard hoor!)
    En oma vond het helemaal niet erg om bij de 10 weken mee te gaan;)

Oja het verschil tussen die 2 echo's is best bizar! Bij 8 weken was het nog net een dik teddybeertje en bij 10 weken al een echt mensje...

17. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    Hoi,

Ik heb de eerste echo ook pas op 24 februari. Dan ben ik als het goed is 10 weken en 6 dagen. Vind het ook erg laat, ik heb met 9 weken en 3 weken de intake bij de verloskundige. Ik hoop dat ze dan wel gaat luisteren naar het hartje, maar heb geen idee eigenlijk.

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Bij ons deden ze dat niet. Hier werdt er pas met 15 weken naar het hartje geluisterd.
    De vlk zei dat ze het vóór die tijd nog niet kan horen.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    kan vaak wel maar ze willen vrouwen niet bang maken wanneer ze het nog niet kunnen vinden.

20. Elea

Elea Fanatiek lid

May 17, 2009
    2,237
    0
    0
    Buitenland
    De eerste echo is toch normaal gesproken met 12 weken? Dus vind dit helemaal niet laat hoor. Al die echo's kosten om eerlijk te zijn alleen maar heel veel geld ;) Al vind ik het zelf ook wel erg leuk natuurlijk hoor :) Maar eigenlijk is het zondegeld natuurlijk om zo vaak 'extra' echo's te doen...

Liefs Elea

Share This Page