Als ik naar de plaatjes kijk van zo'n cosleeper snap ik nog niet helemaal hoe je in zijligging borstvoeding zou kunnen geven omdat bij veel bedjes er een klein randje tussen zit. Welke co-sleeper heeft dit niet? Of is zo'n randje (chicco bijvoorbeeld) makkelijk aan de kant te duwen tijdens het voeden?
Ik had de Ikea gulliver omgebouwd en met stukje schuimrubber (kun je online op maat bestellen) de ruimte tussen onze boxspring en haar matrasje opgevuld. Het schuimrubber gaat onder het hoeslaken van haar.
Hier ook een Gulliver, heb het matrasje tegen de onze aan geschoven en een opgerold dekentje in de ruimte aan de andere kant zodat het matrasje goed tegen de onze blijft.
Zou je willen voeden terwijl je kleintje in de cosleeper ligt? Dat lijkt me onmogelijk, maar misschien ligt dat aan mij, ik ben niet zo fors bedeeld qua buste hahaha. Je kan dan sowieso maar één kant voeden. Misschien begrijp ik je vraag verkeerd hoor. Maar voor het voeden pakte ik ons zoontje altijd uit de co sleeper (vooral toen ie net geboren was kon ik dat gewoon liggend), legde hem tegen me aan in mijn bed en voedde dan in zijligging. Vervolgens verschoonde ik hem, voedde ik aan de andere kant en dan kon ik hem daarna zo weer overleggen in de cosleeper. Vanaf dat hij meer bewoog deed ik altijd het hekje omhoog (we hebben een petite amelie cosleeper), ik heb de ruimte ertussen dus niet opgevuld. Veel succes alvast!
Toen kids klein waren voedde ik zittend, na 2/3 maanden lukte liggend prima. Door wat door te draaien kun je beide borsten aan de co sleeperkant geven al vergat ik snachts wel te wisselen omdat ik meestal gelijk weer verder sliep en dochter zelf naar me toe rolde. Maar voelde dan sochtends wel gelijk welke kant aan de beurt was.
OH ik dacht dat dat het idee van een cosleeper was, dat je in zijligging je borst over het randje legt ofzo Bedankt voor de tips dames, ik ga eens kijken
Ja ik dacht al dat je dat bedoelde! Heb dat nog nooit van iemand gehoord en mij zou t niet lukken, maar je hebt ze via de co sleeper ook zo naar je toe getrokken dat scheelt. En als je op gegeven moment niet meer hoeft te verschonen elke keer, dan is t zó lekker dat je kan blijven liggen
Ja inderdaad dat is fijn, en dat je ze kan troosten met hand op buikje leggen ofzo, ze voelen dat je dichtbij bent