Al vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Darinka1, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hej,

wat zouden jullie in mijn plaats doen?
    Ik ben bijna 5 weken zwanger.
    Tijdens mijn werk moeten we met karren (rond de 50 kg leeg) rondrijden gevuld met hotellinnen (karren zijn 2m hoog en 60cmx60cm)
    Ook moeten wij gordijnen afdoen, wassen en terug ophangen. wij staan dus regelmatig op ladders, tafels en stoelen.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik het al aan onze leidinggevende zou vertellen aangezien ik héél snel moe ben en heel misselijk zodat er misschien een beetje rekening kan mee worden gehouden.
    Ook heb ik op 31 maart mijn eerste afspraak bij de gyneacoloog om daar op tijd te geraken zou ik iets vroeger moeten stoppen op mijn werk.
    Meestal als er zoiets is zeggen wij de reden waarom we vroeger stoppen...

Sorry voor de misschien iets verwarde uitleg :p

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Hm, wat houdt je tegen? :) dat je het eigenlijk nog te vroeg vind?
    Mijn toenmalige werk wist het met 4,5 weken omdat ik zó enthousiast was en ze hebben er toen altijd rekening mee kunnen houden en dat vond ik heel fijn. Eventueel kan je het inderdaad alleen tegen een leidinggevende vertellen en nog tegen niemand anders, dan weet diegene er in ieder geval van als je plotseling misselijk raakt bv

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap

3. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    1 collega weet het al.
    Ik twijfel een beetje omdat de meeste zeggen van te wachten tot 12 weken ivm mogelijk miskraam. Dat vind ik dan weer laat want op 6 maanden zwangerschap moeten wij stoppen. Bij onze dochter heb ik het ook vrij vroeg gezegd bedenk ik me net. straks even aan ML vragen of ik het morgen mag vertellen aan de leidinggevende en dan na de eerste echo aan de directe collega's.

4. MamaTi

MamaTi Lid

15 mrt 2012
    7
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha mijn werkgever wist zelfs wanneer ik ging testen ;) Omdat we in de mmm zaten en ik regelmatig onder werktijd wegmoest hiervoor (en het me emotioneel zwaar viel en mijn werk hieronder te leiden had) hield ik mijn teamleider goed op de hoogte. Op mijn nod-dag had ik een nervous breakdown en kon ik het niet opbrengen te werken (een vrijdag). Dus m'n baas stond maandag met een vragende blik toen ik aan kwam op het werk. Een duim omhoog was voldoende :D

5. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Ik was vijf weken zwanger toen ik het op mijn werk vertelde, alleen maar leuke reacties gehad. Ben nu een week verder, en ik vind het heerlijk dat ik nergens geheimzinnig over hoef te doen.

6. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Ik heb het mijn leidinggevenden vrij vroeg verteld, ook zodat ze er rekening mee konden houden. Heb ze toen wel gevraagd het nog even voor zich te houden.
    Het gaf mij wel rust dat ze het wisten en ook dat ik niet elke keer uit hoefde te leggen dat ik even naar de wc ging of even wat eten ofzo...

7. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik heb het mijn leidinggevende verteld. Ze vond het fantastisch nieuws. heb het ook verteld omdat we op 6maand verplicht moeten stoppen.
    De andere collegas vertel ik het als ik mijn eerste echo heb gehad (volgende week dinsdag) en als alles goed is.

8. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik zie er (bijna) nooit kwaad in om het je leidinggevende te vertellen. Als je een miskraam krijgt, "moet" je het toch alsnog vertellen ivm je afwezigheid door ziekte. Dus linksom of rechtsom komen ze het toch wel te weten :)

Gefeliciteerd iig en we gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed blijft gaan ;)

Deel Deze Pagina